کد خبر: ۷۷۸۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

۱۵ میلیون دلار کالا از بندر دیر صادر شد

رئیس گمرک بندر دیر استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۵ میلیون دلار از این بندر صادر شده است.
۱۵ میلیون دلار کالا از بندر دیر صادر شد
آفتاب‌‌نیوز :

فضل الله احمدی افزود: این میزان کالای صادراتی شامل میوه، تره‌بار و خشکبار است که به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه قطر صادر شده که به دلیل وزش باد شدید موسمی و شرایط بدی دریا و هوا نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۶ میلیون و ۹۶۶ هزار دلار  واردات کالای غیر ملوانی با وزن یک هزار و ۹۶۰ تن  شامل کالاهای مصرف داخل همچون ابزار آلات بوده که از نظر وزن ۲۳۴ درصد و از نظر ارزش یک هزار و ۴۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

واردات ۲۹۶ تن کالای ملوانی

رئیس گمرک بندر دیر اضافه کرد: علاوه بر آن ۲۹۶ تن کالای ملوانی شامل مواد غذایی به ارزش ۸۳۶ هزار و ۵۸۷ دلار وارد شده است که این میزان  از نظر وزن۴۹۲  درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 وی در ارتباط با کالای ترانزیتی بیان کرد: بندر دیر به نسبت سایر بنادر ایران، کوتاه‌ترین فاصله را با بندر الرویس قطر دارد و این مزیت در مراودات اقتصادی فی مابین بسیار تاثیرگذار است.

۱۲۳۲ تن صادرات عبوری مقصد

احمدی اظهارداشت: صادرات عبوری مقصد شامل محصول فرش، زعفران، پسته، میوه و تره بار از سایر کشور از این بندر رونق خوبی داشته و در مدت سه ماه اخیر یک هزار و ۲۳۲ تن به ارزش دو میلیون و ۰۴۸ هزار دلار با رشد ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه از مسیر این بندر انجام گرفته است. 

۳۶۲۷ تن کالای ترانزیتی انجام گرفته است

وی گفت: صادرات کالای ترانزیتی نیز در سه ماه امسال سه هزار و ۶۲۷ تن  به ارزش چهار میلیون و ۶۴۷ هزار دلار  که از نظر وزنی ۴۳۹ درصد و از نظر ارزش ۲۴۴ درصد از افزایش برخورداربوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین