کد خبر: ۷۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۶
یک روز پیش از آغاز گفتگوهای جلیلی- برنز - سولانا اعلام شد

رایس: پیش‌شرط تعلیق هنوز پابرجاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاندولیسا رایس مدعی شد که آمریکا هنوز برای مذاکره با ایران به پیش شرط‌های پیشین پای‌بند است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه در دیدار با خبرنگاران سخن می‌گفت اظهار داشت: «دولت ایالات متحده همچنان برای گفتگو و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران پیرامون مساله هسته‌ای این کشور معتقد به رعایت پیش شرط های از سوی ایران است». 

این در حالی است که از نظر بسیاری از آگاهان سیاسی، نفس حضوردیپلمات ارشد دولت بوش، «ویلیام برنز» که نفر سوم وزارت خارجه ایالات متحده به شمار می‌رود، به چرخشی آشکار و عقب نشینی صریح از سوی دولت بوش در مساله هسته ای ایران تعبیر شده است. 

رایس در این باره مدعی شد: «حضورآقای برنز در مذاکرات جلیلی-سولانا نشان دهنده یک پیام از سوی ما برای ایران است، بدان معنی که ما در تمایل برای حل دیپلماتیک این مساله بسیار جدی هستیم. اما این هرگز بدین معنی نیست که ما حاضریم به گفتگوهای بدون پیش شرط با ایران تن دردهیم». 

رایس افزود: «باید برای همه روشن باشد که ایالات متحده برای آغاز گفتگو با ایران قائل به پیش شرط است و آن پیش شرط چیزی نیست جز تعلیق غنی سازی اورانیوم».

گفتنی است سخنان اخیر خانم رایس، یک روز پیش از آغاز دور تازه مذاکرات هسته ای ایران-غرب در حالی اظهار می‌شود که از روز شنبه و در سوییس، سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با خاویر سولانا رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ویلیام برنز دیپلمات ارشد آمریکایی و نفر سوم وزارت خارجه این کشور گفتگوهای تازه ای را آغاز خواهند کرد. 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۸
0
0
مذاكرات ژنو گرچه بسيار مهم است اما فاقد ارزش استراتژيك است و فقط جهت رفع برخي ابهام ها از پاسخ ايران انجام مي شود.
مذاكرات استراتژيك زماني آغاز مي شود كه همانطور كه در بسته پيشنهادي 1+5 آمده است ايران به شكلي تصديق پذير كليه فعاليت هاي مربوط به غني سازي و آب سنگين را به حال تعليق درآورد تا مذاكرات بر سر مشوق ها آغاز شود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین