کد خبر: ۷۷۸۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

افسر سابق سی‌آی‌ای: نزدیکان پوتین او را سرنگون می‌کنند

یکی از افسران سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شده که پوتین به واسطه یک توطئه مخفیانه از سوی نزدیکانش ممکن است سرنگون شود.
افسر سابق سی‌آی‌ای: نزدیکان پوتین او را سرنگون می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

 "دنیل هافمن" افسر ارشد اجرایی سابق خدمات مخفی در آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) مدعی است که حلقه نزدیکان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اگر حمله به اوکراین شکست بخورد، او را سرنگون می‌کنند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هافمن همچنین ادامه داد، چنین تلاشی برای سرنگونی رئیس جمهوری روسیه ناگهانی، به صورت بالقوه مرگبار و سریع خواهد بود.

وی افزود: این مردان خیلی محرمانه و مخفیانه دارند کار خود را پیش می‌برند و به همین دلیل، پوتین نمی‌تواند آنها را پیدا کند و از بین ببرد. تمامی این کارها خیلی سریع و ناگهانی اتفاق می‌افتد و او کشته خواهد شد.

وی به دیلی بیست گفت: هیچکس نمی‌پرسد "هی ولادیمیر، دوست داری کاخ ریاست جمهوری را ترک کنی؟" مشخص است که نه. آنها یک چکش به سرش می‌کوبند و او می‌میرد. یا اینکه زمانش رسیده که به آسایشگاه بروی. آنها به او ضربه‌ای وارد می‌کنند. این کاری است که آنها انجامش خواهند داد.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره سلامت پوتین وجود دارد که مساله آینده رهبری او را بر روسیه زیر سوال می‌برد.

به گفته این افسر سابق سیا، سه چهره کلیدی در روسیه هستند که جای پوتین را خواهند گرفت. یکی از آنها سرگئی شویگو، وزیر دفاع است که نقش کلیدی در جریان جنگ روسیه در اوکراین دارد، دیگری نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت پوتین و نفر سوم الکساندر بورتنیکف، مدیر آژانس اطلاعات مخفی روسیه است.

یکی دیگر از افسران سابق سیا "رونالد مارکس" نیز گفته که روسیه شاید در مسیر انتخاب یک رهبر جدید باشد که بی درنگ یک تقلای دیوانه‌وار برای قدرت است.

این گمانه‌زنی و خیالپردازی‌ها در حالی مطرح شده که جنگ پوتین در اوکراین وارد پنجمین ماه خود شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین