کد خبر: ۷۷۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

امروز در بازار بورس چه گذشت؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۶ تیرماه) با ۲ هزار و ۷۴۱ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.
امروز در بازار بورس چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۳۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۹ هزار و ۸۵ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۳۸۸ واحد کاهش به ۴۱۷ هزار و ۲۹۵ واحد و شاخص قیمت با ۲۳۷ واحد افت به ۲۵۴ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۴۷ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۴۰۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۶۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۹۰ واحد، کتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۰۲ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۰۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۴۰ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۲۰۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۷۸ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۵۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۶۶ واحد و سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک) و زامیاد (خزامیاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۵۶۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۹ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۴ هزار و ۹۴ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، صنعتی مینو (غصینو)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و داروسازی دانا (ددانا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین