کد خبر: ۷۷۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
تبلیغات

نکته‌های ریزی که در اجاره اقامتگاه باید حواس‌تان به آن‌ها باشد

در این مقاله می‌خواهیم نکات ریزی که باید در اقامتگاه‌تان وجود داشته باشند و به آن‌ها دقت کنید را با شما در میان بگذاریم. کافی است به این نکات دقت کنید که اقامتگاه کاملا دلخواه‌تان را پیدا کنید.
نکته‌های ریزی که در اجاره اقامتگاه باید حواس‌تان به آن‌ها باشد
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها اجاره اقامتگاه و رزرو ویلا به صورت آنلاین خیلی طرفدار پیدا کرده. شاید بپرسید چرا؟ یکی از مهم‌ترین دلایلش تنوع است! ولی اگر تنوع زیادی اذیتتان می‌کند می‌خواهیم یک فرمول ساده بهتان بدهیم که با دنبال کردن آن بی‌دردسرتر انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خواهیم نکات ریزی که باید در اقامتگاه‌تان وجود داشته باشند و به آن‌ها دقت کنید را با شما در میان بگذاریم. کافی است به این نکات دقت کنید که اقامتگاه کاملا دلخواه‌تان را پیدا کنید. این‌ها ترفند‌هایی است که ما پینورستی‌ها با تجربه خودمان در امر اجاره ویلا به دست آورده‌ایم.

شبیه هتله، ولی هتل نیست!

برخلاف هتل، اقامتگاه‌ها از سیستم رتبه‌بندی مشخصی پیروی نمی‌کنند؛ برای همین در اقامتگاه هر چیزی ممکن است شما را شگفت‌زده کند. ممکن است شما چیز‌هایی مثل لوازم بهداشتی یا امکانات چای و قهوه یا چیز‌های دیگری انتظار داشته باشید.

در مواردی ممکن است میزبان به این نکات توجه کند و آن‌ها را از قبل برایتان فراهم کند. بعضی مواقع هم ممکن است نیاز باشد از قبل یک چیز‌هایی را از میزبان خودتان بخواهید و با او هماهنگ شوید. میزبان‌های خوب همیشه هوایتان را دارند.

به طور کلی بهتر است وقت انتخاب خیلی دقت کنید و انتظارهایتان را با شرایط و توضیحات یک اقامتگاه هماهنگ کنید. البته ناامید هم نباشید. همانطور که گفتیم تنوع برگ برنده ماجراست. معمولا برخی اصول اولیه وجود دارد که در اجاره و رزرو اقامتگاه باید باشند؛ اما چیز‌های کوچکی هم هستند که اگر باشند، واقعا در اقامت‌تان تفاوت ایجاد خواهند کرد. پس دنبال همان‌ها باشید.

اصول اولیه

چه اصول اولیه‌ای را میزبان باید فراهم کند و ما چه چیز‌هایی را باید انتظار داشته باشیم؟ خوب است انتظار این موارد را داشته باشید و اگر اقامتگاهی را دیدید که این‌ها را ندارد، در انتخابش دقت بیشتری کنید:

صابون، حوله، دستمال توالت

شاید باورش سخت باشد، اما متاسفانه اقامتگاه‌هایی هستند که میزبان امکاناتی ابتدایی مثل دستمال کاغذی را برای شما فراهم نمی‌کند. میزبان باید بداند که بعضی اقلام طوری هستند که مهمان بعد از رسیدن به اقامتگاه، خسته است و احتمال زیاد حوصله خرید چیز‌های ابتدایی را ندارد.

بهتر است حداقل یک صابون، یک حوله و دستمال توالت و کاغذی به مقدار کافی در واحد باشد. اگر نبود از میزبان خود درخواست کنید.

سینی صبحانه

ممکن است شما شب یا جمعه صبح به مقصد سفر خود برسید. پس باید به فکر صبحانه روز بعد خود باشید. در این حالت ممکن است جایی که می‌روید (اگر حومه باشد) مغازه نداشته باشد یا مغازه در آن ساعت بسته باشد. حتی اگر مقصدتان جایی باشد که کافه اطرافش باشد باز این احتمال را در ذهن داشته باشید که بسته باشد و در تهیه صبحانه به مشکل بخورید.

فکر کنید به جای اینکه برای تهیه چای یا نان مجبور شوید از اقامتگاه‌تان خارج شوید، میزبان برای‌تان اقلام صبحانه را فراهم کرده باشد؛ قطعا خیال‌تان آسوده خواهد بود.

حتی لزوما احتیاجی نیست صبحانه چیز خاصی باشد. شاید نان و پنیر و گردو کافی باشد. اما همینکه میزبان با تهیه این خوراکی‌ها نشان داده به فکر شماست ارزشمند است. تازه اگر اقامتگاه‌تان محلی باشد که احتمال سرو صبحانه محلی بالا می‌رود. خیلی از میزبان‌های مهمان‌نواز این نکته را رعایت می‌کنند.

شکر، نمک و فلفل

شاید شما هم از آن مسافر‌های خوش‌ذوقی باشید که می‌خواهند بازار محل اقامتگاه‌شان را ببیند. احتمالا دلتان بخواهد آشپزی‌ای هم در اقامتگاه‌تان با خوراکی‌های محلی انجام دهید. در این صورت وجود یک سری اقلام آشپزی اولیه مثل ادویه و نمک و فلفل عالی می‌شود؛ نمک، فلفل، زردچوبه و شکر کافی هستند. خوبی این اقلام این است که هم ارزانند و هم دیر به دیر نیاز به تعویض دارند و می‌شود آن‌ها را تا مدت‌ها ذخیره کرد، چون فاسد نمی‌شوند.

لوازم آشپزخانه

اقامتگاه‌هایی هستند که تمام اقلام آشپزخانه را برای مهمان حاضر کرده‌اند. از بشقاب، قاشق، قابلمه، چنگال گرفته تا کفگیر و رنده. با این حال اقامتگاه‌هایی هم هستند که ممکن است بشقاب هم نداشته باشند.

وجود چاقو‌های خوب و تیز، بطری بازکن، قوری چای و هر چیزی که احتمال استفاده آن زیاد است می‌تواند در اقامت شما تفاوت ایجاد کند.

حواس‌تان باشد ابتدایی‌ترین لوازم آشپزخانه مثل پارچه تمیزکننده، مایع ظرفشویی و حوله چای وجود داشته باشد.

در این جور موارد بهتر است خود میزبان چند روز را در اقامتگاهی که می‌خواهد اجاره دهد اقامت کند تا متوجه شود چه چیز‌هایی برای لوازم آشپزخانه ضروری است.

نکته‌های ریزی که در اجاره اقامتگاه باید حواس‌تان به آن‌ها باشد

چیز‌های اضافی کوچک، اما حیاتی

این اقلام چیز‌هایی هستند که وجودشان ضروری نیست، اما اگر باشند در تجربه مهمان تفاوت ایجاد می‌کنند و به آن‌ها نشان می‌دهید به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

بطری نوشیدنی خنک یا شربت

تصور کنید مسیر سفرتان تمام شده و به مقصد رسیده‌اید. بعد از گذراندن این زمان احتمالا خسته هستید. حالا تصور کنید با یک نوشیدنی خنک از شما استقبال شود، چه حسی پیدا می‌کنید؟ قطعا لذتبخش خواهد بود.

سینی شام

مهم نیست چقدر در اطراف اقامتگاه‌تان رستوران‌های شیک و معروف وجود دارند. به احتمال زیاد زمانی که به اقامتگاه می‌رسید خسته هستید. حالا فرض کنید شب باشد و شما هم حوصله نداشته باشید بیرون بروید. احتمالا ترجیح بدهید در اقامتگاه بمانید و استراحت کنید. در این حالت اگر از طرف اقامتگاه سینی شام پیشنهاد شود یا شما متوجه شوید میزبان برایتان مقداری اقلام خوراکی در واحد تدارک دیده، قطعا خوشحال خواهید شد.

مثلا مقداری برنج و یا کنسرو خوراکی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. اگر هم اقامتگاه محلی باشد و میزبان آشپزی کند، می‌تواند منوی غذایی آماده داشته باشد.

لوازم آرایشی و بهداشتی

شرایط این روز‌های اکثر خطوط هواپیمایی بدین شکل است که امکان حمل مایعات وجود ندارد. قطعا اقامتگاهی که برایتان لوازم بهداشتی مثل صابون، شامپو و لوازم شوینده را فراهم کرده باشد با اقامتگاهی که این اقلام را ندارد فرق خواهد کرد.

نکته‌های ریزی که در اجاره اقامتگاه باید حواس‌تان به آن‌ها باشد

وسایل سرگرمی

حتی اگر شما به جذاب‌ترین شهر‌های دنیا سفر کنید ممکن است با مسائل غیرمنتظره‌ای مثل آب‌وهوای بد، صدمه دیدن یا به طور کلی شرایطی که نتوانید از اقامتگاه بیرون بیایید مواجه شوید. در این شرایط اگر وسایل سرگرمی در محل باشد خیلی جذاب خواهد شد. خیلی چیز‌ها می‌تواند اسباب سرگرمی باشند مثل: بازی‌های رومیزی، کتاب، فیلم و ….

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین