کد خبر: ۷۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱

همکاری ایران و چین برای ساخت پالایشگاه در اکوادور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چین و ایران تمایل خود را به سرمایه‌گذاری و ساخت پالایشگاه نفتی اکوادور به ارزش شش میلیارد دلاری نشان دادند. «رافائل کورآ» رئیس جمهور این کشور شنبه اظهار داشت که این دو کشور به همراه ونزوئلا در ساخت این پالایشگاه همکاری خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رئیس جمهور اکوادور در پیامی تلویزیونی اعلام کرد: «این پالایشگاه توسط غول نفتی ونزوئلا PDVSA ساخته خواهد شد، در عین حل ایران و چین نیز علاقمندی خود را نسبت به این پروژه ابراز کردند».

این پالایشگاه بزرگ در سال 2013 به طور کامل فعال خواهد شد و قادر به تولید 300 هزار بشکه نفت در روز خواهد بود. «رافائل کورآ» در ادامه با اعلام همکاری ایران در این پروژه  تصریح کرد: «ایران تجربه زیادی در میادین نفتی دارد و مدت زیادی تولید کننده نفت بوده است تقریبا نزدیک به یک قرن و چین نیز مصرف کننده بزرگ نفت می‌باشد بنابراین بازار ما تضمین شده است». 

رئیس جمهور اکوادور همچنین اظهار داشت: «عده ای ممکن است بگویند ایران محور شرارت است ولی ما به آن چه دیگر کشورها فکر می‌گویند اهمیتی نمی‌دهیم ما هیچ نظری علیه ایران نداریم و ایران به ما صدمه‌ای نزده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین