کد خبر: ۷۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸

لاوروف: ایران نامزد شایسته‌ای برای پیوستن به بریکس است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ایران و آرژانتین نامزدهای شایسه و قابل احترامی برای پیوستن به گروه بریکس محسوب می‌شوند.
لاوروف: ایران نامزد شایسته‌ای برای پیوستن به بریکس است
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه درخصوص پیوستن احتمالی ایران و آرژانتین به گروه بریکس گفت: هم ایران و هم آرژانین و هم شماری از دیگر کشورها که در میان گفت‌وگوها به آن‌ها اشاره شد، نامزدهایی شایسته و لایق احترام هستند.

به گزارش تاس، لاوروف عنوان کرد که تصمیم برای عضویت در بریکس با اجماع اعضای این گروه تعیین می‌شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: مهم‌ترین مسئله این است که فرایند مقدماتی آغاز شده است. معیار اصلی نیز اطمینان حاصل کردن از تاثیرگذاری بیشتر و افزایش تاثیر عملی کارهای این بلوک خواهد بود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه‌اش در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی روز جمعه رئیس جمهور ایران در نشست بریکس پلاس و درخواست عضویت ایران در این سازمان گفت: بریکس یک سازوکار ابتکاری است که دارای ابعاد مختلف است ۳۰ درصد تولید ناخالص جهان و ۴۰ درصد جمعیت جهان در این حوزه تعریف می‌شود. وزیر خارجه ایران درخواست عضویت ایران را در این نشست ارائه کرده و روز جمعه نیز آقای رئیس جمهور در نشست بریکس پلاس به صورت مجازی سخنرانی کرده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در پی درخواست ایران و آرژانتین برای عضویت در گروه بریکس عنوان کرد که این کشور "با شرکای بریکس همکاری می‌کند تا سازوکار لازم برای گسترش اعضا را جهت الحاق شرکای هم‌فکر به خانواده برکیس به طور پیوسته پیش ببرند.

آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین در نشست بریکس پلاس در هفته گذشته گفته بود که کشورش می‌خواهد به عضویت کامل این سازمان دربیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین