کد خبر: ۷۷۹۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
تبلیغات

کابینت کلاسیک یا کابینت نئوکلاسیک؟

کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش بیشتری دارد، اما چندان هم شبیه آن نیست! برای آن که تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر بدانیم، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم.
کابینت کلاسیک یا کابینت نئوکلاسیک؟
آفتاب‌‌نیوز :

طرح‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه، روز به روز در حال گسترش است و ما هر روزه با انواع متنوع‌تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می‌شویم. کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت آشپزخانه هستند که هر کدام علاقمندان بی شماری را به خود اختصاص داده‌اند. طراحان و دیزاینر‌های دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک اصلی، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده‌اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است. همان طور که می‌دانید کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی، ویژگی‌های هر دو را در بر می‌گیرد.

همه چیز درمورد کابینت نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن! به این معنی که شما کابینت‌ها و آشپزخانه‌ای با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت، اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع، اقتباسی از هر دو است.

کابینت نئوکلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی، توامان با مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

همان طور که اشاره شد، کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش بیشتری دارد، اما چندان هم شبیه آن نیست! برای آن که تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر بدانیم، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم.

کابینت کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه، تداعی کننده خانه‌های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده، بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌کند. کابینت کلاسیک، خود به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود، اما خصوصیات بارز همه‌ی آن‌ها یکی است و آن هم، وجود تزئینات مجلل و پر زرق وبرق است. انواع درب‌های ابزار خورده، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های زیبا و شکیل، در چنین آشپزخانه‌هایی دیده می‌شود که روی هم رفته یک آشپزخانه اشرافی و سلطنتی را برای شما ایجاد می‌کنند.

  کابینت کلاسیک یا کابینت نئوکلاسیک؟

کابینت کلاسیک در مدل فاخر آن، از جنس چوب ساخته می‌شود و تزئینات و کنده کاری‌های آن، عمدتا به وسیله‌ی هنر دست انجام می‌شود به همین دلیل ارزش مادی بسیاری دارد.

کابینت نئوکلاسیک و سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن است؛ به این معنی که شما کابینتی با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت، اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است.

کابینت نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده نیز هست که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و اشکال اشرافی، در کنار مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن لذت ببرید.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

حال که به طور خلاصه با کابینت کلاسیک و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، به بیان تفاوت‌ها و فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک می‌پردازیم. به خاطر دارید که گفتیم طراحان و دیزاینر‌های دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک اصلی، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است. همان طور که از اسم این کابینت بر می‌آید، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی، ویژگی‌های هر دو را در بر می‌گیرد. با توجه به تعریف کابینت مدرن و کلاسیک، حتما برایتان قابل حدس است که کابینت نئوکلاسیک چیزی ما بین این دو است. کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک، بسیار ساده‌تر است و در‌ها و بدنه‌ی آن دارای حکاکی و کنده کاری‌های محدود‌تر است. همچنین کابینت نئوکلاسیک، عمدتا بلندتر از کابینت کلاسیک طراحی می‌شود تا وسایل بیشتری را در میان خود جای دهد.

کابینت نئوکلاسیک با چه متریالی ساخته می‌شود؟

چوب طبیعی، یکی از رایج‌ترین متریالی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا چوب به راحتی و سهولت طراحی می‌شود. علاوه بر چوب، ممبران یکی دیگر از گزینه‌های پُرکاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک است. ممبران قیمت بسیار مناسب تری از چوب طبیعی دارد و از ام دی اف خام تشکیل شده است. برای ایجاد طرح‌های نئوکلاسیک بر روی MDF  خام، آن را درون دستگاه CNC قرار داده و این دستگاه، انواع طرح‌های خواسته شده، را بر روی آن پیاده می‌کند و سپس به وسیله‌ی لایه‌ی PVC روکش می‌کند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

جدا از مساله‌ی زیبایی آشپزخانه، قیمت کابینت بحث مهمی است که ممکن است در تصمیم گیری شما اثر بگذارد. قیمت این نوع کابینت، به طرح‌های آن و متریالی که از آن تشکیل شده است بستگی دارد. به عنوان مثال، کابینت چوبی، قیمت بیشتری نسبت به کابینت ممبران دارد.

کابینت نئوکلاسیک قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم؟

  کابینت کلاسیک یا کابینت نئوکلاسیک؟

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین متخصصین عرضه کابینت آشپزخانه که با بهترین دستگاه‌ها و مجهز‌ترین تجهیزات و قیمت مناسب رویای شما را به واقعیت تبدیل می‌کنند، گروه معماری و کابینت گریت هستند که برای مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر می‌توانید به وبسایت آن‌ها مراجعه نمایید. کافی ست عبارت گریت کابینت را جست و جو کنید و از مقالات مفید، لیست خدمات، کاتالوگ‌ها و موارد دیگر استفاده نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین