کد خبر: ۷۷۹۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

پاسخ سازمان ملل به درخواست زلنسکی درباره روسیه

سازمان ملل به درخواست اخیر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای اخراج روسیه از ارگان‌ها و نهادهای سازمان ملل از جمله شورای امنیت این سازمان پاسخ داد.
پاسخ سازمان ملل به درخواست زلنسکی درباره روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

پولینا کوبیاک، سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، درباره ایده حذف روسیه از این نهاد بین المللی گفت: "تمامی تصمیمات در این زمینه از طریق شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ می‌شود".

به گزارش ریانووستی، منشور سازمان ملل تاکید دارد که حذف هر یک از اعضای سازمان ملل می‌تواند توسط مجمع عمومی این سازمان و به توصیه شورای امنیت انجام شود.

پیش از این زلنسکی در جلسه شورای امنیت در مورد اوکراین که روز سه شنبه برگزار شد، خواستار حذف روسیه از این شورا و سایر ساختارهای سازمان ملل شد و این کشور را "دولتی تروریستی" توصیف کرد.

زلنسکی به شورای امنیت گفت: "روسیه حق شرکت در بحث و رأی گیری در مورد جنگ اوکراین را ندارد، جنگی که غیرقابل تحریک و صرفاً استعمار بخشی از روسیه است. من از شما می خواهم که اختیارات هیئت دولت تروریستی را سلب کنید. حملات موشکی روسیه را در نظر بگیرید. این کشور (روسیه) به مشارکت در فعالیت‌های نهادهای تخصصی سازمان ملل ادامه می‌دهد و حتی از امتیازات عضو دائم شورای امنیت برخوردار است. روسیه تنها به دلیل کوته‌اندیشی سیاستمداران پس از پایان دوره جنگ سرد از این امتیازات برخوردار شد."

روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و منشور این سازمان تنها با رضایت همه اعضای شورا قابل اصلاح است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین