کد خبر: ۷۷۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

وزیر اقتصاد: کالای ته لنجی رسمیت پیدا می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دنبال رسمیت دادن به کالاهای ته لنجی هستیم تا امکان واردات از استان‌های مرزی تسهیل شود.
وزیر اقتصاد: کالای ته لنجی رسمیت پیدا می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

احسان خاندوزی که به خوزستان سفر کرده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندر چوئبده از توابع آبادان در جمع مردم این منطقه بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا با همکاری وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی، در این زمینه با استان‌های مرزی همکاری می‌کند تا به کار لنجداران که کالای خود را در قالب ته‌لنجی وارد می‌کنند و اغلب متهم به قاچاق می شوند رسمیت داده شود.

وی با بیان اینکه با این اقدام امکان واردات کالا بین پنج تا ۶ سفر دریایی در سال وجود خواهد داشت ادامه داد: با این اقدام فعالیت لنج‌داران ضابطه مند می‌شود و می‌توانند از مسیر قانونی کالای خود را وارد کشور کنند.

خاندوزی افزود: با این اقدام کالاهای وارداتی با لنج می‌تواند وارد گمرک شده و پس از ثبت آماری، به عنوان کالای رسمی در خوزستان عرضه شود و حتی می‌توان با رسمیت پیدا کردن این کالاها در بیرون از استان نیز عرضه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان از بندر گمرک اروند کنار و بندر چوئبده از توابع آبادان دیدن کرد.

وی در این بازدیدها با مردم‌ منطقه گفت و گو و مشکلاتی که در این بندرها وجود دارد را بررسی کرد.

مردم شهرهای مرزی اروند کنار و چوئبده در جنوب خوزستان، در این دیدار نسبت به رکود در بنادر این ۲ منطقه ناراضی بودند و رونق بخشی به تجارت این منطقه را خواستار شدند.

تامین سرمایه، افزایش لنج و تسهیل امور واردات کالا از جمله خواسته‌های مردم این مناطق در دیدار با وزیر اقصاد و دارایی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین