کد خبر: ۷۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۲
خاتمی:

برایم روشن است که چه تصمیمی خواهم گرفت

با وضعیت کنونی دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز میسر نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از اصلاح‌طلبان استان یزد با حجت‌الاسلام والسملمین سیدمحمد خاتمی دیدار کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در این دیدار، سیدمحمد خاتمی، در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده کاندیدا می‌شود یا خیر؟ اظهارکرد : «گرچه تقریبا برایم روشن است که چه تصمیمی خواهم گرفت، ولی باید منتظر آینده بود».

وی افزود: «باید شرایط را بررسی کنیم و ببینیم با حفظ اصول و موازینی که به آن پایبندیم و مصلحت کشور و مردم در آن است، چه باید کرد»؟

رییس‌جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از سخنانش به اعلام نوع حکومت کشورمان در سال 57 توسط حضرت امام اشاره کرد و افزود: «امام با آگاهی و عنایت ویژه، بر نظام جمهوری اسلامی تاکید داشتند».

بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد باران، رییس موسسه بین‌المللی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هم‌چنین به ارزیابی عملکرد 30 ساله نظام پرداخت و گفت: «باید بررسی شود آن چه مردم در سال 58 به آن رای دادند و امام هم به آن متمایل بودند، چه بود و اکنون پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب تا چه حد به آن دست یافته‌ایم»؟

سیدمحد خاتمی هم‌چنین به موضوع سند چشم‌انداز اشاره کرد و افزود: «از افتخارات بنده در دوران ریاست‌جمهوری، تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله کشورمان است که با در نظر گرفتن تهدیدها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های نظام تدوین شده و پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعمال نظر رهبری به عنوان نقشه راه کشور و جامعه مورد تایید قرار گرفته است».

وی با بیان این اعتقاد که « متاسفم که بگویم با وضعیت کنونی دستیابی به هدفهای سند چشم‌انداز میسر نیست» ادامه داد : «باید سیاستی در پیش گرفته شود تا حداقل از امروزمان که عقب هستیم، عقب‌تر نیفتیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم».

رییس‌جمهور سابق کشورمان هم‌چنین به قدمت قانون اساسی در کشور اشاره و با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید کرد که اصل 56 قانون اساسی اصل مهم این قانون است و بر اساس این اصل است که جمهوریت نظام شکل گرفته و همانطور که در اصل 56 آمده است، سرنوشت مردم در اختیار خودشان است و این اختیار را خداوند به مردم داده است.

سید محمد خاتمی در پایان با اشاره به آن چه آن را کم‌رنگ نشان دادن اهمیت رای مردم از سوی برخی دستگاه‌ها و افراد خواند، اظهار کرد: «امام اهل دروغ نبود، چگونه ممکن است ایشان با طرح موضوع جمهوریت نظام، خواسته باشند جهانیان را فریب دهد»؟

وی افزود : «مساله اهمیت رای مردم را باید همه نظام و شخصیت‌هایی که قدرت دارند باور کنند و باید از این مساله دفاع کرد».

در ابتدای این دیدار حاضران در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود درباره مسائل روز کشور پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین