کد خبر: ۷۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۸

انگلیسی ‌زبان‌ها با حقیقت تشیع آشنا می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه ترکیبی «حقیقت» با محور موضوعی معرفی و بررسی موشکافانه ریشه‌های اعتقادی و مبانی دین مبین اسلام و مذهب تشیع، از این هفته روزهای چهارشنبه به صورت زنده در کنداکتور پخش برنامه‌های سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، «اقدس کاربخش» تهیه کننده برنامه «حقیقت» با اعلام این خبر افزود: «اسلام‌شناسی و در راس آن شیعه‌شناسی اصولی و منطقی از اهداف اصلی برنامه «حقیقت» است و در واقع در این برنامه سعی خواهد شد با بهره‌گیری از نقطه نظرات کارشناسان اسلامی مختلف هم به صورت حضوری و هم تلفنی به معرفی چهره حقیقی از اسلام ناب محمدی و همچنین مذهب تشیع به مخاطبان انگلیسی زبان فراسوی مرزها پرداخته شود».

تهیه کننده برنامه زنده »حقیقت» ادامه داد: «بررسی تحلیلی مباحثی همچون نمادها و سمبل‌های دینی، ریشه‌های درگیری‌های مذهبی، تلاش پیروان مذاهب مختلف برای یافت حقیقت، انسان به عنوان نماد اعظم حقیقت الهی، تلاش مذهب تشیع برای شناسایی بالاترین حقیقت و رساندن پیروان به درک آن و همچنین تبیین نسبت میان خدا، جهان و انسان به نحو روشن در آموزه‌های شیعی و ... در بخش کارشناسی و بخش تصویر نریشن‌های متنوع در راستای ایصال به واقعیت دعوت اسلام و شیعه، از جمله آیتم‌های تشکیل‌دهنده این برنامه زنده است».

«کاربخش» همچنین ضمن معرفی محمدعلی حسینی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان کارشناس اسلامی حاضر در استودیوی زنده پخش و نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمد موسوی رهبر لیگ مسلمانان بریتانیا در لندن به عنوان کارشناس تلفنی نخستین برنامه از سلسله برنامه‌های حقیقت به موضوعات مورد بررسی در اولین قسمت از برنامه اشاره کرد و گفت: «بررسی مفهوم حقیقت به عنوان گمشده همه انسانها، از جمله مباحث و محورهایی است که در برنامه این هفته «حقیقت» به صورت اصولی و کارشناسانه مورد بحث و کنکاش قرار خواهد گرفت».

برنامه «حقیقت» روزهای چهارشنبه هر هفته در ساعت 00/2 بامداد به صورت زنده و با اجرای حمید شرفی روی آنتن سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین