کد خبر: ۷۷۹۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶

مشایی سخنان خود را پس گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: «منظور من از اسرائیل، مردم فلسطین و یهودی‌هایی است که در سرزمین فلسطین زندگی می‌کنند، نه یهودی‌های مهاجر و صهیونیست‌ها؛ چرا که ما اصلا صهیونیست‌ها را قبول نداریم». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از فارس، اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص اظهارات اخیر خود مبنی دوستی ملت ایران با مردم همه کشورها تاکید کرد: «عین جمله‌ من در یک بحث کلی، این بود که عنوان کردم امروز بین ملت‌های دنیا، افتخار ملت ایران این است که هیچ دشمنی ندارد، نه ایران دشمنی با ملتی دارد و نه مردم هیچ کشوری در دنیا حتی اسرائیل».

وی با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی‌ایران برای برگزاری رفراندوم در سرزمین‌هاس اشغالی، تصریح کرد: «منظور من از اسرائیل مردم فلسطین و یهودی‌هایی است که در سرزمین فلسطین زندگی می‌کنند، نه یهودی‌های مهاجر و صهیونیست‌ها، چرا که ما اصلا صهیونیست‌ها را قبول نداریم».

رحیم‌مشایی بیان داشت: «مسائل و مواضع جمهوری اسلامی‌ ایران کاملا روشن است و آن اینکه اسرائیل به رسمیت شناخته نمی‌شود. بنده دو روز پیش سخنرانی داشتم و عنوان کردم که رژیم اسرائیل اصلا مرده است و تنها تشییع جنازه آن را عقب انداختند و البته این سرپا نگاه داشتن برای آنها بسیار هزینه دارد». 

وی بیان داشت: «موضع نظام این است که همه ساکنان فلسطین از همه ادیان خود بتوانند سرنوشت خود را با برگزاری رفراندوم انتخاب کنند.همه یهودی‌ها صهیونیست نیستند». 

مشایی افزود: «ما با اسرائیل جنگ نداریم، اما اگر بخواهد به فکر تجاوز به ایران باشد به‌ آنها پاسخ دندان شکنی می‌دهیم، مثل پاسخی که به رژیم بعثی دادیم که در واقع ما آغاز کننده جنگ نبودیم و از کشور خود دفاع کردیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین