کد خبر: ۷۷۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶

فنلاند: احتمال گسترش جنگ به اروپا وجود دارد

وزیر خارجه فنلاند شامگاه جمعه در مصاحبه‌ای هشدار داد که احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.
فنلاند: احتمال گسترش جنگ به اروپا وجود دارد
آفتاب‌‌نیوز :

«پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند شامگاه جمعه گفت که احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد به همین دلیل حمایت از اوکراین بسیار مهم است».

وزیر خارجه فنلاند اضافه کرد: «ساختار امنیتی در اروپا به دلیل جنگ در اوکراین فروپاشیده است».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز چهارشنبه گذشته در سخنرانی در نشست سران ناتو در شهر مادرید گفت که این اتحاد نظامی با بزرگ‌ترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.

کشورهای عضو ناتو در نشست سال ۲۰۱۶ در ورشو نیز بر سر افزایش نیروهای نظامی حاضر در شرق اروپا از جمله در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به توافق رسیدند. طی ماه‌های گذشته و در پی حمله روسیه به اوکراین نیز آمریکایی‌ها شمار نیروهای خود در اروپا را از ۷۰ به ۱۰۰ هزار نفر رسانده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها در نشست سران ناتو در شهر مادرید، برخی متحدان شرقی درخواست افزایش نیرو در حد لشکر را ارائه داده‌اند. طبق گزارش منابع غربی، لهستان نیز قصد دارد درخواست کند ابعاد حضور نیروهای ناتو در این کشور به از «گردان» به «تیپ» افزایش یابند.

روزنامه ال پاییس اسپانیا در این باره نوشت، این بدان معنا است که هر کدام از هشت گروه رزمی ناتو در اروپا که ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ نیرو دارند، به میزان دستکم دوبرابر، گسترش یابند. به نوشته این روزنامه، کشورهای عضو ناتو قصد دارند کشورهایی که شرق اروپا و در مجاورت روسیه قرار دارند را به دژ نظامی مقابله با این کشور تبدیل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین