کد خبر: ۷۷۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

آمار سفر‌های جاده‌ای/ تهران بیشترین و شمال کمترین مهمان را داشت

سفر‌های جاده‌ای مردم در هفته گذشته افزایش جزئی در قیاس با هفته قبل از این بررسی داشت، اما این بار مردم بیشتر به استان تهران سفر کرده بودند و کمترین ورود خودرو‌های غیربومی به استان‌های مازندران و گیلان بوده است.
آمار سفر‌های جاده‌ای/ تهران بیشترین و شمال کمترین مهمان را داشت
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آمار سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی سوم تا نهم تیر ماه در محور‌های مواصلاتی کشور تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد و نسبت به هفته قبل از این بررسی یک درصد افزایش را تجربه کرده است.

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی مذکور نشان می‌دهد که بیش از ۹ میلیون و ۵۲۳ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محور‌های برون‌شهری مشاهده شدند. در این میان خودرو‌های تهران و البرز با حدود ۲۵ درصد بیشترین سهم را در این تردد‌ها داشته و پس از آن خودور‌هایی با پلاک استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودرو‌های بومی استان‌های مختلف در روز‌های مذکور (سوم تا نهم تیر ماه)، برخی از استان‌ها با کاهش تردد و برخی دیگر با افزایش این آمار مواجه شدند. در این نقشه تهران برخلاف همیشه قرمز رنگ شد و کمترین آمار تخلیه و بیشترین آمار انباشت خودرو را به خود اختصاص داد پس از تهران بیشترین خودرو‌ها در اراک، زنجان، آذربایجان غربی و سمنان انباشته شدند و جالبتر اینکه استان‌های شمالی که همیشه انباشته از مسافر بودند این هفته آمار معکوسی داشتند. به عنوان مثال در هفته گذشته آمار تخلیه خودرو در استان مازندران ۱۶ هزار خودرو بیشتر از خودرو‌هایی بود که به این استان وارد شدند و استان گیلان حدود هزار خودرو بیشتر از خودرو‌های تخلیه شده‌اش آمار انباشت داشت. این در حالی است که در هر هفته از سال این آمار با فاصله زیاد به نفع مهمانان بوده است.

البته در این میان بیشترین تخلیه خودرو مربوط به قزوین بوده است که در قیاس با انباشت این استان، ۱۰۷ هزار خودرو بیشتر شده است، اما بر اساس اطلاعات دریافت شده از مرکز مدیریت‌راه‌های کشور به نظر می‌رسد این حجم تخلیه نشان‌دهنده باگ سیستمی یا خطای محاسباتی باشد، اما به هر حال آمار تخلیه این استان عدد و رقم بالایی را نشان می‌دهد.

آمار‌های مرتبط با تردد‌های بین استانی نشان می‌دهد خراسان شمالی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کرمان با منفی شش درصد، منفی پنج درصد، منفی چهار درصد و منفی چهار درصد، بیشترین کاهش سفر‌های جاده‌ای را نسبت به هفته قبل از این بررسی تجربه کردند. اما استان‌های مازندران، قزوین، زنجان و البرز به ترتیب با رشد هشت درصد، چهار درصدی، چهار درصدی و چهار درصدی مواجه شدند.

اما همین آمار در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش نسبتا چشمگیر سفر‌های جاده‌ای را تقریبا در همه استان‌ها نشان می‌دهد. در این میان تنها آذربایجان غربی و شرقی با کاهش ۱۲ و سه درصدی سفر‌های جاده‌ای مواجه شدند و هرمزگان، خوزستان و ایلام با ۳۷ درصد، ۳۴ درصد و ۲۷درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به هفته مشابه سال گذشته تجربه کردند.

آمار سفر‌های جاده‌ای/ تهران بیشترین و شمال کمترین مهمان را داشت

آمار سفر‌های جاده‌ای/ تهران بیشترین و شمال کمترین مهمان را داشت

آمار سفر‌های جاده‌ای/ تهران بیشترین و شمال کمترین مهمان را داشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین