کد خبر: ۷۷۹۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– خرداد ١٤٠١

روغن، رکورد گرانی را شکست

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و " روغن مایع " با ٢٣٣.٨ درصد و " پنیر ایرانی پاستوریزه " با ٥٥.٧ درصد بوده است.
روغن، رکورد گرانی را شکست
آفتاب‌‌نیوز :

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢,٥ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ١٦.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از مرکز آمار، در خرداد ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "ماکارونی" با ٥٦,١ درصد، " شیرینی خشک " با ٢٧.٦ درصد و " رشته آش " با ٢٥.٥ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢,٥ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ١٦.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و " روغن مایع " با ٢٣٣.٨ درصد و " پنیر ایرانی پاستوریزه " با ٥٥.٧ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " خربزه " با ٣١,١ درصد، " هلو" با ٢٢.٧ درصد می­باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢.٤- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی " با ٢٨,٥ درصد، "بادمجان" با ١٣.٨ درصد و " سیب زمینی " با ١٣.٥ درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٧,٧ درصد و "قند" با ١٨.٩ درصد می‌­باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به این فایل مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین