کد خبر: ۷۷۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

گرمای بی‌سابقه هزاران ژاپنی را روانه بیمارستان کرد

ژاپن با یکی از شدیدترین موج‌های گرمای تاریخ کشور مواجه است و این نگرانی را در مورد کمبود بالقوه برق همزمان با افزایش تقاضا به همراه داشته است و این درحالیست که از مردم درخواست شده برای جلوگیری از گرمازدگی، شرایط تهویه مطبوع را فراهم کنند.
گرمای بی‌سابقه هزاران ژاپنی را روانه بیمارستان کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته (شنبه)، دمای هوا در توکیو برای هشتمین روز متوالی از ۳۵ درجه سانتیگراد فراتر رفت، از سال ۱۸۷۵ این اولین بار است که چنین دمایی در پایتخت ژاپن ثبت شده است. گرمای سوزان در شهرهای سراسر ژاپن مانند ایسساکی در استان گونما روز جمعه از مرز ۴۰ درجه سانتیگراد عبور کرد و تقریبا رکورد دو سال پیش را شکست.

همچنین مواردی از مرگ و میر به گرمازدگی نسبت داده شده و تعداد افرادی که به دلیل گرمازدگی و خستگی ناشی از آن به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، افزایش یافته است. طبق اعلام آژانس مدیریت آتش‌سوزی و بلایای ژاپن، در روزهای اخیر بیش از ۴۵۰۰ نفر با چنین علائمی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که بیش از چهار برابر مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش نیویورک تایمز، اکثر این بیماران ۶۵ ساله یا بیشتر بوده‌اند. شهروندان سالخورده که به طور خاص در برابر گرمای شدید آسیب پذیر هستند، سهم بی‌تناسبی از جمعیت سالخورده ژاپن را تشکیل می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین