کد خبر: ۷۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۶
سخنگوی کاخ سفید:

ما در عراقیم، زیرا عراقی‌ها اینگونه می‌خواهند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: «توافقنامه راهبردی طولانی مدت بین آمریکا و عراق زمان ویژه خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق را دربر نمی‌گیرد».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «دانا پرینو» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «این توافقنامه هیچ نوع جدول زمانی مرتبط با نیروهای رزمی را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال مشخص نمی‌کند چه تعداد نیروهای آمریکایی تا تاریخ ایکس در عراق می‌مانند».

وی در بحبوحه رفت و آمدهای دیپلماتیک بین بغداد و واشنگتن برای بررسی این موضوع، افزود: «اما انتظار می‌رود در این توافقنامه "زمان داوطلبانه‌ای" برای عراقی‌ها به منظور در اختیار گرفتن کنترل امنیت تمامی استان‌ها گنجانده شود».

وی ادامه داد: «این توافقنامه احتمالا چیزی شبیه آنچه را ما بررسی می‌کنیم مبنی بر اینکه عراق قادر خواهد بود در موعد دلخواه کنترل امنیتی کلیه استان‌های خود را در اختیار بگیرد، مطرح می‌کند».

درحالی‌که تنش بر سر موضوع عراق، بین کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اوج گرفته‌است، پرینو، گفت: «دقیقا نمی‌دانم چه تعبیری از توافقنامه می‌شود، اما هیچ نکته‌ای در سطح نیروها را در برنمی‌گیرد».

سخنگوی کاخ سفید خاطر نشان کرد: «قرار نیست فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا (بوش) دستان فرمانده بعدی را هر که باشد، ببندد».

پرینو در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای آمریکایی در صورت درخواست دولت عراق، این کشور را ترک می‌کنند یا نه، گفت: «جرج بوش رییس جمهوری آمریکا قبلا گفته که "این کار را انجام می‌دهیم" اما در عین حال تاکید کرده است که "هیچ کس در این مورد سخنی به میان نیاورده است"».

وی افزود: «ما هدف مشترکی را دنبال می‌کنیم مبنی بر اینکه نیروهای رزمی بیشتری را به آمریکا بازگردانیم و ماموریتمان را به نقطه واحدی برسانیم تا این نیروها قادر به کمک به عراقی‌ها و حمایت از آنها باشند».

وی در پایان گفت: «ما آنجائیم زیرا عراقی‌ها اینگونه می‌خواهند. مایل نیستیم این ماموریت را به نحوی انجام دهیم که هرچه رشته بودیم را پنبه کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین