کد خبر: ۷۷۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

انتقاد بزوس از درخواست بایدن برای کاهش قیمت بنزین

بنیانگذار شرکت اینترنتی آمازون از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل درخواست از شرکتهای اداره کننده جایگاههای سوخت برای کاهش قیمت بنزین، انتقاد کرد.
انتقاد بزوس از درخواست بایدن برای کاهش قیمت بنزین
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن روز شنبه در توییتی نوشت: اکنون زمان جنگ و مخاطرات جهانی است و از شرکتها خواست قیمتهای بنزین را که در بسیاری از نقاط آمریکا حدود پنج دلار در هر گالن است، کاهش دهند. رئیس جمهور آمریکا گفت: قیمت بنزینی که در جایگاهها عرضه می کنید را پایین بیاورید تا منعکس کننده هزینه ای باشد که برای این فرآورده، پرداخت می کنید. همین حالا این کار را انجام دهید.

بزوس که سومین مرد ثروتمند جهان است و پیش از این هم با کاخ سفید جر و بحث داشت، بلافاصله در توییتر نوشت: تورم همچنان مشکل بسیار مهمی برای کاخ سفید مانده است تا چنین بیانیه هایی را منتشر کند. یا این یک راهنمایی غلط است یا ناشی از عدم درک عمیق از عوامل پویایی اولیه بازار است.

کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه، انتقاد بزوس را رد کرد و گفت: قیمت نفت در یک ماه گذشته حدود ۱۵ دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده است در حالی که قیمتها در جایگاههای سوخت، تقریبا کاهشی نداشته است. اما تصور می کنم عجیب نباشد که شما (بزوس) فکر می کنید سودآوری بی سابقه شرکتهای نفت و گاز با استفاده از قدرت بازار و به ضرر مردم آمریکا، همان شیوه ای است که قرار است اقتصاد عمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، بایدن در گذشته هم با دولت بایدن سر شاخ شده بود و در ماه مه، در واکنش به توییت رئیس جمهور آمریکا که گفته بود با وادار کردن شرکت‌های ثروتمند به پرداخت سهم منصفانه‌شان، تورم می‌تواند مهار شود، جو بایدن را به دادن آدرس غلط متهم کرده بود. بنیانگذار آمازون گفته بود بحث درباره افزایش مالیات شرکت‌ها مشکلی ندارد. بحث درباره مهار تورم مهم است. اما وصل کردن آنها به هم، دادن آدرس غلط است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین