کد خبر: ۷۸۰۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

نویسنده «خشم اژدها» درگذشت

«نی کوانگ» نویسنده و فیلمنامه‌نویس مطرح هنگ کنگی که نویسنده واقعی فیلم‌های موفق «خشم اژدها» و «رئیس بزرگ» با بازی «بروس لی» بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
نویسنده «خشم اژدها» درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

«نی کوانگ» نویسنده هنگ کنگی که نگارش مجموعه رمان‌های علمی و تخیلی «وایزلی» و همچنین بیش از ۳۰۰ فیلمنامه از جمله فیلم های هنرهای رزمی کلاسیک «شمشیرزن یک دست» و «اتاق سی و ششم شائولین» را در کارنامه داشت، در سن ۸۷ سالگی و بر اثر ابتلا به سرطان پوست درگذشت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، او همچنین نگارش فیلمنامه دو فیلم موفق از آثار «بروس لی» شامل «خشم اژدها» و «رئیس بزرگ» را نیز بر عهده داشته است.

«کوآنگ» که از چهره‌های بزرگ ادبیات چینی محسوب می‌شد، علاوه بر نویسندگی در ژانرهای علمی و تخیلی و هنرهای رزمی، آثار غیرداستانی، ستون‌های روزنامه، قطعات طنز و همچنین ژانرهای عاشقانه و پلیسی نیز آثاری داشت و گزارش شده است که او علاوه بر تمام فیلمنامه هایی که در طول زندگی خود به پایان رسانده، بیش از ۳۰۰ رمان نیز نوشته است.

مشهورترین فیلمنامه نوشته «نی کوانگ» بدون ذکر نام او منتشر شد. او شخصیت «چنگ چائوآن» را با بازی «بروس لی» برای فیلم «رئیس بزرگ» (۱۹۷۱) خلق کرد، اما در نهایت اعتبار نویسندگی به کارگردان «لو وی» داده شد. «کوانگ» همچنین نویسنده فیلم «خشم اژدها» (۱۹۷۲) بود که شخصیت «چن زِن» را خلق کرد اما بار دیگر نام «لو وی» به عنوان فیلمنامه‌نویس در عنوان‌بندی فیلم اعلام شد. «چن زِن» در ادامه به شخصیتی ماندگار تبدیل شد و بازیگران زیادی در سینما و تلویزیون از جمله «جت لی» و «دانی ین» نقش آن را بازی کردند.

این نویسنده جایزه یک عمر دستاورد جوایز فیلم هنگ کنگ را در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین