کد خبر: ۷۸۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹

جلاد مردم بوسنی پس از 13 سال عاقبت به دام افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  سخنگوی «بوریس تادیچ» رئیس جمهوری صربستان اعلام کرد ژنرال «رادوان كاراجیچ» مسئول سیاسی صربهای بوسنی در اوایل دهه نود كه تحت تعقیب دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق بود، دستگیر شد. 

كاراجیچ از سال 1996 در فهرست اصلی جنایتكاران جنگی دادگاه لاهه بود. وی در كشتار 8 هزار مرد مسلمان بوسنی در سربرنیتسا در سال 1995 متهم است .

دادستان ارشد دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی یوگسلاوی سابق دستگیری رادووان كاراجیچ یكی از دو متهم اصلی این دادگاه را تایید كرد.

«بان کی مون» ،دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه ای اعلام كرد : «این لحظه ای تاریخی برای قربانیان جنگ بوسنی است كه 13سال است در انتظار محاكمه كارادزیچ هستند». 

گفتنی است کاراجیچ از بزرگترین جنایتکاران جنگی که در زمان محاصره سارایوو در جولای سال 1995، در منطقه سربرنیتسا در شرق بوسنی بود که بنا به مستندات موجود هشت هزار مسلمان را قتل عام کرده بود. وی پس از 13 سال فرار و گریز، شب گذشته دستگیر شد.

جنگ داخلی در بوسنی و هرزگوین از سال 1992 تا 1995 به طول انجامید و رودوان کاراجیچ در سال 1997 پس از آنکه از خلع از قدرت، متواری شد.

با بازداشت کاراجیچ و انتقال وی به دادگاه ویژه جنایات جنگی در صربستان، نیروهای ویژه پلیس در مقابل این دادگاه در مرکز بلگراد مستقر شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین