کد خبر: ۷۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

گردو‌غبار پنج شهرستان سیستان و بلوچستان تعطیل کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان و قرار گیری شاخص کیفیت هوا در وضعیت خطرناک پنج شهرستان این حوزه روز سه شنبه تعطیل است.
گردو‌غبار پنج شهرستان سیستان و بلوچستان تعطیل کرد
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا شهرکی اظهارداشت: با توجه به تداوم پدیده گرد و غبار در حوزه سیستان و قرار گیری شاخص کیفیت هوا در وضعیت خطرناک به استناد نامه اجرایی تبصره سه و قانون هوای پاک و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ تصمیمات اتخاذ شده به شرح ذیل است.

وی گفت: کلیه مراکز اداری و دولتی و بخش اداری نهادها و سازمانهای وابسته به نهادهای عمومی و خصوصی به استثنای مراکز نظامی، انتظامی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها، بانک ها و مراکزی که در روزهای تعطیل لازم است به فعالیت خود ادامه دهند در شهرستان های منطقه سیستان تعطیل اعلام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی اثرگذار بر تشدید آلودگی هوای شهر و روستا در محدوده های شهری و روستایی همچنین فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شوند، ممنوع می باشد.

وی بیان کرد: توصیه می شود گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی، زنان باردار، سالمندان و کودکان در فضای شهری تردد نداشته و سایر افراد در صورت لزوم به تردد از ماسک استفاده و ساعت حضور خود را در فضای آزاد کاهش دهند.

شهرکی گفت: تاکید دیگر عدم انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز است و در صورت امکان مردم در خانه بمانند و در و پنجره ها را ببندد تا مواجهه با آلودگی کاهش یابد و در صورتی که علائمی مانند تنگی نفس و خس خس سینه مشاهده کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین