کد خبر: ۷۸۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

غرب باید به 6+1 فکر کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات جلیلی در ژنو گفت: «حضور آمریکا در ژنو قابل مطالعه و یک پیروزی برای ملت ما است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت اظهار داشت: «نشست ژنو نشان داد که می‌توان مذاکره کرد بدون پیش‌شرط تعلیق غنی‌سازی و این پیروزی مهمی برای دیپلماسی فعال دولت نهم محسوب می‌شد».

حبیبی با اشاره به راهبردهای سیاست خارجی دولت بوش در خاورمیانه عنوان کرد: «بوش با استراتژی اقدام پیش‌دستانه و نیز نقشه خاورمیانه بزرگ به منطقه آمد، امروز در هر دو راهبرد با شکست روبرو شده است ورود به باتلاق عراق و افغانستان چیزی جز نفرت جهانی و هزینه سرسام‌آور و نیز فقر ملت آمریکا در پی نداشته است». 

وی افزود: «نقشه خاورمیانه بزرگ هم با پیروزی جنگ بزرگ حزب‌الله در جنگ 33 روزه به آتش کشیده شد و اثری از آن باقی نیست. لذا غرب در ساماندهی اوضاع بحرانی منطقه فقط باید به 1+6 فکر کند یعنی درست همان پیام منطقی و حقوقی که در بسته پیشنهادی ایران وجود دارد».

وی درباره حضور برنز در گفتگوی ژنو گفت: «پس از سالهای متمادی که شاهد برخورد زورگویانه آمریکا بودیم، حضور برنز در مذاکرات ژنو را یک اقدام عقلانی از طرف آمریکا تلقی می‌کنیم و چنانچه دولتمردان آمریکا درک کنند که رعایت حقوق ملت ایران اجتناب‌ناپذیر است و به دنبال آن در عمل هم در چارچوب همین درک جدید عمل کنند به نفع ملت آمریکا گام برداشته‌اند».

حبیبی ادامه داد: «به مقدمات و اصل مذاکرات در ژنو و پی‌آمدهای آن پیشنهاد ما به اروپائیها این است که لااقل بر اساس تامین منافع متعارف خودشان در این مذاکرات عمل نمایند».

وی افزود: «موضع ایران از زبان آقای دکتر جلیلی در ژنو بسیار روشن و شفاف بود، به همین دلیل ضرورت تداوم گفتگوها مورد تاکید طرفین مذاکره بوده است. اینکه اولین دور گفتگوها اصلا بحث تعلیق مطرح نبوده است، معلوم است از این مرحله عبور کرده‌اند».

حبیبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز 13 رجب در دیدار با اقشار مختلف مردم گفت: «همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئول پیشبرد موضوع هسته‌ای شورای امنیت ملی است، که در راس آن رئیس‌جمهوری قرار دارد و اکنون یکی از دیپلماتهای ورزیده جمهوری اسلامی جناب آقای جلیلی مامور رساندن پیام ملت ایران به گوش قدرتهاست، این پیام در یک جمله خلاصه می‌شود، و آن اینکه قدرتها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در بخش دیگری از این گفتگو به پیروزی حزب‌ا... در مبارزه‌ای سخت و غرورانگیز با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: «مقاومت لبنان در دو نبرد نظامی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی سرافراز و پیروز بیرون آمد. سیدحسن نصرا... اکنون نه فقط یک چهره مطرح در کشور لبنان بلکه یک رهبر پیروز در جهان عرب و مورد احترام ملت‌های مسلمان است. آمریکا و رژیم صهیونیستی سال گذشته در هفته اول نبرد 33 روزه به سرمایه‌داران یهود قول داده بودند که به لبنان بدون نهضت مقاومت و سیدحسن نصرا.... فکر کنند. اما امروزه نهضت مقاومت لبنان به مردم منطقه و جهان با پیروزی‌های پی‌درپی این پیام را می‌دهند که می‌شود به منطقه بدون چکمه‌پوشان خونخوار صهیونیسم فکر کرد و پیروزی حتی و دست‌یافتنی است».

حبیبی در پایان اظهار امیداوری کرد: «با شکل‌گیری دولت وحدت ملی در لبنان در آینده مسلمانان شاهد یک لبنان یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین