کد خبر: ۷۸۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
تبلیغات

با غذا‌های خوشمزه و خوش طعم گرگان آشنا شوید

از جمله غذا‌های خوشمزه و محلی در شهر گرگان، می‌توان به انواع آش‌های خوشمزه، ماش پتی خارش، خورش ساک، مرغانه تچین، باسترمه، بروک، چکدرمه و ... اشاره کرد.
با غذا‌های خوشمزه و خوش طعم گرگان آشنا شوید
آفتاب‌‌نیوز :

اگر تصمیم دارید در شهر گرگان یک رستوران گردی متفاوت داشته و از غذا‌های عالی و خوشمزه این شهر لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی، حتما در خصوص سفارش آنلاین غذا گرگان اطلاعات کافی به دست بیاورید. غذا‌های گرگان فوق العاده متنوع بوده و شانس آن را دارید که با هر ذائقه‌ای غذای مورد علاقه خود را از میان آن‌ها سفارش دهید.

گرگان یکی از شهر‌های دیدنی کشور بوده که جاذبه‌های دیدنی زیادی نیز، چون آبشار شیرآباد، آبشار علی آباد کتول، قبرستان خالد نبی، چشمه گل رامیان، پارک جنگلی تنگه چهل چای و ... دارد. از جمله غذا‌های خوشمزه و محلی در این شهر، می‌توان به انواع آش‌های خوشمزه، ماش پتی خارش، خورش ساک، مرغانه تچین، باسترمه، بروک، چکدرمه و ... اشاره کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی گرگان بیندازیم.

غذا‌های محلی گرگان

از جمله غذا‌های محلی گرگان که می‌توانید در سفارش غذا انلاین https://snappfood.ir/ بهترین تجربه را از آن‌ها داشته باشید، موارد زیر قابل توجه هستند:

چکدرمه (Chekdermeh)، از غذا‌های سنتی ترکمن

یکی از غذا‌های سنتی ترکمن که در میان مردم گرگان نیز رواج زیادی دارد، چکدرمه است. برای طبخ این غذا از برنج، پیاز، گوشت گوسفند، رب گوجه فرنگی، هویج، روغن و ... استفاده می‌شود. این غذا با چاشنی‌هایی، چون ماست و خیار یا ماست و بورانی میل می‌شود که باعث خواهد شد تا طعم به مراتب جذاب‌تر و خوشمزه‌تری به خود بگیرد.

با غذا‌های خوشمزه و خوش طعم گرگان آشنا شوید

چکدرمه رنگ و لعابی، چون استامبولی پلو داشته و طعم آن نیز شباهت زیادی به این غذای خوشمزه و مرسوم دارد.

البته این غذای سنتی ترکمن در انواع مختلفی طبخ می‌گردد:

• چکدرمه گوشت
• چکدرمه با گوشت پرنده شکم پر
• چکدرمه ماهی شکم پر
• چکدرمه هویج

ماش پلو گرگانی

گرگانی‌ها عاشق ماش هستند و تعداد قابل توجهی از غذا‌هایی که در گرگان به عنوان غذای محلی طبخ می‌شود، دارای ماش بوده و طعم عالی این حبوبات را دارد. البته مردم بسیاری دیگر از شهر‌های کشور نیز ماش پلو را به عنوان یک غذای اصلی در زمره غذا‌های محلی خود قرار داده و پخت این غذا در اقصی نقاط کشور رواج دارد. همچنین ماش پلو غذای اصیل گرگانی ثبت ملی شده است.

با غذا‌های خوشمزه و خوش طعم گرگان آشنا شوید

طرز تهیه ماش پلو از گوشت چرخ کرده، گوشت ماهیچه و گردن یا گوسفند پرچرب (یا سایر گوشت‌های پرچرب) استفاده می‌شود. همین طور در این غذا از ماش مانند عدس در عدس پلو استفاده شده و غذایی به همان سبک و سیاق تهیه می‌شود. فرایند کار به این شکل است که ماش را پخته و به برنج که آبکش شده اضافه کرده و می‌گذارند دم بکشد.

نخود پلو با کشمش از غذا‌های محلی استان گلستان به همراه طرز تهیه

قطعا تا به حال بار‌ها و بار‌ها عدس پلو میل کرده‌اید. نخودپلو نیز درست چیزی شبیه به عدس پلو است که در آن به جای استفاده از عدس، نخود به کار برده می‌شود.  

برای طبخ این غذا (طرز تهیه تخود پلو گرگانی)، بسیار اهمیت دارد که حتما از قبل نخود‌ها را خیس کرده و مطمئن شوید که نفخ آن‌ها گرفته شود. پس از آن کافی است که با گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی آماده کرده و در روغن تفت بدهید. حالا نخود‌ها را پخته و به پلو آبکش شده اضافه کنید. در نهایت مقداری کشمش سرخ کرده و به این غذا بزنید. نخودپلو با گوشت قلقلی، یکی از غذا‌های مفید و رستورانی است که در شهر گرگان طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید با سفارش آنلاین غذا گرگان از طریق اسنپ فود، یک وعده غذایی عالی سفارش دهید، نخودپلو با کشمش گرگانی (ثبت ملی)، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

باسترمه پلو گرگانی با مواد اولیه و طرز تهیه این غذا

باسترمه از غذا‌های رستورانی گرگان به شمار آمده و در بیشتر رستوران‌های این شهر سرو می‌شود. این غذا طعمی عالی دارد و ظاهر آن نیز بسیار لوکس به نظر می‌رسد. پلو باسترمه طعمی کاملا متفاوت با هر غذایی دارد که پیش از این تجربه کرده باشید و با چشیدن آن برای اولین بار، حتما شگفت زده خواهید شد.  

طرز تهیه باسترمه استان گلستان (گرگان)

برای طبخ باسترمه از ماهی ازون برون و برنج استفاده می‌شود که با دانه‌های انار تکمیل شده است. در این غذا استفاده از سیب زمینی‌های حلقه‌ای و همین طور کره و روغن زیتون، فوق العاده شده و باعث می‌شود تا یک غذای لوکس مجلسی داشته باشید.

جالب است بدانید که بیشتر مردم گرگان در میهمانی‌های خود این غذا را سرو کرده و از آن به عنوان یک غذای کاملا مجلسی (گرگان) استفاده می‌کنند. از این روی برای سفارش غذا انلاین در گرگان، این غذا همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها مطرح است.

کلام آخر

با سفارش آنلاین غذا گرگان از طریق اسنپ فود، این فرصت را دارید که به راحتی غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و بدون نیاز به حضور در رستوران، یک وعده عالی را نوش جان کنید. شما کدام یک از این غذا‌ها که در بالا معرفی کردیم را بیشتر برای سفارش غذا انلاین ترجیح می‌دهید؟

نصب اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین