کد خبر: ۷۸۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

دو دستگی در تیم ملی فوتبال ایران: اسکوچیچ بماند؛ کی‌روش بیاید!

همزمان با مطرح شدن بحث تغییر سرمربی در تیم ملی ایران، بازیکنان کشورمان هم واکنش‌های معناداری به این خبر داشته‌اند که حاکی از اختلافات درون تیمی گسترده است.
دو دستگی در تیم ملی فوتبال ایران: اسکوچیچ بماند؛ کی‌روش بیاید!
آفتاب‌‌نیوز :

بحث کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران و انتخاب کارلوس کی روش به جای او، طی دو روز گذشته به اصلی‌ترین سوژه رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است. احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال امروز جمعه تاکید کرد که هیات رئیسه این فدراسیون هنوز روی بحث تغییر سرمربی به جمعبندی نرسیده است و اسکوچیچ همچنان سرمربی تیم ملی خواهد بود.

این در حالی است که خبر‌ها حکایت از تلاش‌ها و فشار‌های نهاد‌های خارج از فدراسیون برای تغییر اسکوچیچ است. گفته می‌شود نظر وزارت ورزش روی کارلوس کی روش مثبت است و حتی مذاکراتی با سرمربی پرتغالی سابق ایران صورت گرفته است.

ورای تلاش‌ها و چالش‌هایی که فدراسیون فوتبال با نهاد‌های دیگر بر سر بحث انتخاب تیم ملی دارد، شواهد گویای اختلافات درون تیمی برای سرمربی این تیم است. واکنش بعضی از بازیکنان تیم ملی و انتشار یک پیام حمایتی از اسکوچیچ و سکوت دیگر بازیکنان کاملاً گویای اتفاقاتی است که زیر پوست تیم ملی در جریان است.

صبح امروز جمعه سردار آزمون به همراه دیگر بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و صادق محرمی، در نقش حامی اسکوچیچ در اینستاگرام خود پیام مشترکی را منتشر کردند.

در پیام این بازیکنان آمده است: «ما اعضای تیم ملی ج. ا ایران از تلاش‌ها و حمایت‌های مقامات دولت در راستای حمایت همه جانبه از تیم ملی تشکر می‌کنیم. اعلام می‌کنیم در شرایط فعلی فرد فرد بچه‌های تیم ملی همدل و یکصدا در کنار کادر فنی تلاش خواهیم کرد تا در جام جهانی قطر دل مردم ایران را همچون گذشته شاد کنیم. به ما اعتماد کنید و تیم ملی را در این برهه حساس و کوتاه تا جام جهانی حمایت همه جانبه نمایید. ما بازیکنان از شما خواهش می‌کنیم چیزی را تغییر ندهید. همه چیز را بگذاریم بعد از جام جهانی.»

در این جملات در شرایطی به «فرد فرد» بازیکنان تیم ملی برای حمایت از اسکوچیچ تاکید شده است که تاکنون (ظهر امروز) خبری از بازنشر این پیام در اینستاگرام سایر بازیکنان از جمله مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، کریم انصاریفرد، امیر عابدزاده و… نیست.

به نظر می‌رسد بازیکنان تیم ملی ایران به دو دسته تقسیم شده‌اند و در حالی که عده‌ای حاضر به ادامه کار با اسکوچیچ هستند، سایر نفرات تمایل دارند مربی دیگری به جای او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

خداداد عزیزی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران امروز در جملاتی عجیب، درباره اینکه گفته می‌شود رختکن تیم ملی و بعضی از بازیکنان بزرگ همسو با اسکوچیچ نیستند، گفته بود: «مهم نیست رختکن همسو باشد یا نه. من به بازیکنان کاری ندارم. خنده دار است که این را مطرح می‌کنیم. به دَرَک! اسکوچیچ نفر اول فنی ما است. هرکسی همسو نیست به خانه‌اش برود. از چه می‌ترسیم. مگر می‌خواهیم در جام جهانی قهرمان بشویم که نگران همسویی هستیم. این تیم ملی ایران است. این تیم برای همه است. ربطی ندارد کسی همسو هست یا نیست.»

عزیزی سعی کرده است با این جملات، فدراسیون فوتبال را قانع به حمایت از اسکوچیچ کند، اما بر هیچکس پوشیده نیست حتی در صورت ادامه کار با سرمربی فعلی تیم ملی، این اختلافات درون تیمی می‌تواند نخستین و بزرگترین آفتی باشد که تیم ملی را در جام جهانی تهدید می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین