کد خبر: ۷۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

تشدید عملیات روسیه در ادلب در مواجهه با عملیات احتمالی ترکیه

در شرایطی که اوضاع در شمال و شرق سوریه به دلیل حمله احتمالی ارتش ترکیه، به سمت تشدید تنش پیش می‌رود روسیه و سوریه در جبهه‌های ادلب و اطراف آن در شمال غرب این کشور در حال ایفای نقش فعال هستند تا اینگونه، پیام‌های هشدار آمیزی به طرف ترکیه‌ای جهت بازدارندگی بفرستند.
تشدید عملیات روسیه در ادلب در مواجهه با عملیات احتمالی ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر، نیروهای سوریه بمباران حومه ادلب، حماه، حلب و لاذقیه را تشدید کردند. در همین راستا جنگنده‌های روسیه نیز عملیات خود را در آن مناطق به ویژه در حومه جنوبی ادلب تشدید کردند.

به گزارش العربی الجدید، در مقابل، نیروهای مخالف دولت سوریه با شلیک توپخانه و موشک، مواضع نیروهای سوریه و متحدانش در حومه شهرهای ادلب جنوبی، غرب حماه و غرب حلب را هدف قرار دادند.

در همین راستا هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) نیز نیروهای خود را به حالت آماده باش کامل درآورده است.

کارشناسان معتقدند همزمانی حملات اخیر روسیه در سوریه به دنبال موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو و گسیل نیروهای نظامی ترکیه به مناطق حومه شمالی حلب سوریه، حاوی پیامی به ترکیه است.

در همین زمینه خبرنگار العربی الجدید اظهار داشت: چندین ستون نظامی ارتش ترکیه چهارشنبه و پنجشنبه به سمت حومه شمالی و شرقی حلب حرکت کرده و در خطوط تماس با مناطق منبج و تل رفعت در حومه حلب، به عنوان بخشی از آماده سازی برای آغاز عملیات نظامی مورد انتظار مستقر شدند.

در همین حال، منابع مطلعی اعلام کردند که دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) به تفاهمات نظامی ویژه‌ای برای مقابله با عملیات نظامی ترکیه دست یافته‌اند، با این حال جزئیات بیشتری در این زمینه تا به حال اعلام نشده است.

منابع خبری سوریه در این زمینه گزارش دادند که توسعه طرح دفاعی مستلزم تشکیل اتاق عملیات نظامی مشترک بین نظامیان سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک است و طبق توافق صورت گرفته، ارتش سوریه با توجه به اینکه در خط تماس با ارتش ترکیه است مدیریت عملیات مقابله با هجوم ترکیه را بر عهده خواهد گرفت.

این منابع اعلام کردند که قرار است به زودی توافقی برای تشکیل اتاق عملیات مشترک تحت حمایت روسیه صورت گیرد تا با عملیات مورد انتظار ترکیه پس از عید قربان به سمت تل رفعت و منبج که مناطق تحت نفوذ روسیه در غرب فرات هستند، مقابله کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک به نوبه خود اعلام کردند که نظام سوریه با ارسال سلاح های سبک و سنگین به خطوط تماس در حومه رقه و حلب به منظور اعمال بازدارندگی در مقابله با عملیات مورد انتظار ترکیه موافقت کرده است.

اداره خودمختار (چتر سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک) وضعیت فوق العاده در مناطق تحت نفوذ خود در شمال شرق سوریه به دلیل آنچه که تهدیدات ترکیه برای منطقه توصیف کرده، اعلام کرده است و قصد خود را برای انجام مجموعه‌ای از اقدامات مانند ایجاد پناهگاه‌ها، تونل‌ها و ذخیره مواد غذایی، بیان کرده است.

در همین راستا رادیو "آرتا اف ام" به نقل از رئیس مشترک اداره خودمختار کردهای سوریه پنج شنبه گذشته گفت که اداره خودمختار در نظر دارد پناهگاه‌ها، کمپ‌ها، بیمارستان‌ها و تونل‌ها را در چارچوب طرح اضطراری خود تجهیز کند. همچنین فرآیند ذخیره مواد غذایی را در دستور کار خود قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین