کد خبر: ۷۸۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

آمریکا محدودیت‌های ویزایی برای ۲۸ مقام کوبایی وضع کرد

آمریکا برای ۲۸ مقام کوبایی به بهانه سرکوب اعتراضات در ژوئیه ۲۰۲۱ ممنوعیت ویزا اعمال کرد.
آمریکا محدودیت‌های ویزایی برای ۲۸ مقام کوبایی وضع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این محدودیت‌ها شامل اعضای بلندپایه حزب کمونیست کوبا و مقاماتی می‌شود که در بخش‌های ارتباطات دولتی و رسانه‌ای این کشور کار می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه اقداماتی را برای اعمال محدودیت‌های روادید برای ۲۸ مقام کوبایی بر اساس اعلامیه ۵۳۷۷ ریاست‌جمهوری انجام داده است که ورود افسران و کارمندان دولت کوبا و حزب کمونیست کوبا را به ایالات متحده تعلیق می‌کند».

بر اساس این بیانیه، این ۲۸ مقام شامل مقاماتی هستند که در سرکوب اعتراضات ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱ نقش داشته اند. بر اساس این بیانیه، در میان آنها اعضای بلندپایه حزب کمونیست کوبا مسئول تعیین سیاست در سطوح ملی و استانی هستند.

این تظاهرات بزرگترین تظاهرات ضد دولتی بود که در این جزیره تحت کنترل کمونیست‌ها در دهه‌های اخیر دیده شده است.

این وزارتخانه گفت که دولت کوبا همچنین برای جلوگیری از برقراری ارتباط مردم در کوبا با یکدیگر و مسدود کردن ارتباطات با جهان خارج، از «سرنگونی اینترنت» استفاده کرده است.

وزارت امور خارجه گفت: «مقامات رسانه‌ای دولتی به کمپین علیه معترضان زندانی در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱ و اعضای خانواده آنها که به طور علنی در مورد پرونده های عزیزان خود صحبت می کنند، ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: «این مقامات به جای تضمین امنیت مردم کوبا و احترام به آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز آنها، بازداشت‌های خشونت‌آمیز و ناعادلانه، محاکمه‌های ساختگی و احکام زندان صدها سال را برای صدها معترض مجاز یا تسهیل کردند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین