کد خبر: ۷۸۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

هواشناسی ۱۹ تیر ۱۴۰۱/ خیزش گرد و خاک / رگبار و رعد وبرق در ۴ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس طی امروز و شرجی شدن هوای بوشهر و خوزستان از امروز تا سه‌شنبه خبر داد.
هواشناسی ۱۹ تیر ۱۴۰۱/ خیزش گرد و خاک / رگبار و رعد وبرق در ۴ استان
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک و درمناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۲ تیرماه) در مناطق مذکور با شدت کمتر ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در سایر مناطق کشور تا پنجشنبه (۲۳ تیرماه) جوی پایدار حاکم است و دمای هوا از امروز تا سه‌شنبه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) در سطح کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با توجه به وزش بادهای جنوبی از روی خلیج فارس، هوای بوشهر از یکشنبه تا سه‌شنبه و هوای خوزستان از دوشنبه و سه‌شنبه به طور قابل ملاحظه‌ای شرجی خواهد شد.

ضیاییان این را هم گفت که از امروز تا پایان هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که از سه‌شنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت با توجه به وزش بادهای فصلی روی عراق، پتانسیل تشکیل توه‌های گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وجود دارد، اظهارکرد: امروز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور نیز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود که از سه‌شنبه تا پایان هفته بر شدت آن افزوده خواهد شد.

به گفته وی، پدیده غالب در دامنه‌های جنوبی البرز نیز از امروز تا پایان هفته در برخی ساعات وزش باد همراه با غبار رقیق خواهد بود و دریای عمان و تنگه هرمز یکشنبه تا سه‌شنبه و خلیج فارس دوشنبه مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ تیرماه) صاف و غبار رقیق در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و غبار رقیق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۹ و ۲۰ تیرماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین