کد خبر: ۷۸۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کارآیی نمایندگان پایین آمده / ۸۰درصد زمان آن‌ها صرف مسائل جزیی می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه ۸۰درصد از زمان نمایندگان مجلس به مسائل حاشیه‌ای و جزیی ختم می‌شود و این سبب پایین آمدن کارآیی نمایندگان است.
کارآیی نمایندگان پایین آمده / ۸۰درصد زمان آن‌ها صرف مسائل جزیی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

وحید جلال‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی که در محل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه رسانه تمایز میان نقد و تخریب را متوجه هستند و عمده تخریب‌هایی که علیه مسئولان و نمایندگان انجام می‌شود، از جانب نفرات و رسانه‌های بدون شناسنامه و بی‌هویتی است که این امر نیازمند ورود جدی برای برخورد و شناسایی است.

وی افزود: تحمل و بردباری به‌عنوان زکات قدرت و مسئولیت شناخته می‌شود که در همین راستا نیز به مدیران و مسئولان توصیه شده است در برابر تخریب‌ها بردباری داشته باشند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: متأسفانه حدود ۸۰ درصد زمان نمایندگان مجلس به مسائل جزئی و حاشیه‌ای مربوط می‌شود و این امر باعث بازماندن از مسائل اصلی است. امورات کلان کشوری و استانی در حاشیه می‌مانند و مسائل حاشیه‌ای به‌عنوان موضوعات اصلی مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگان، ورود به پیگیری و مطالبه موضوعات مهم و اساسی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، زیرساختی و دیگر مسائل است که باید توسط مردم و رسانه‌ها مطالبه شود و نمایندگان نیز به‌عنوان خادمان ملت در زمینه برآورده ساختن این موضوعات ورود کنند.

جلال‌زاده ابراز داشت: در مورد مسائل مربوط به ارومیه و آذربایجان‌غربی، مسائلی نظیر دریاچه ارومیه، آزادراه ارومیه ـ تبریز، منطقه ویژه اقتصادی سرو، سد نازلو و مباحث مرتبط با بخش کشاورزی جزو مسائل اصلی و اساسی هستند که نمایندگان باید نسبت به پیگیری این موضوعات اهتمام داشته باشند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی ارومیه به‌دلیل استفاده از چاه‌ها در معرض خطر و هشدار بهداشتی است، در این زمینه نیازمند ورود جدی مسئولان دولتی هستیم که نباید فرصت موجود برای حل این مشکل را به زمان بحران موکول کنند. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سرو و منطقه گردشگری مارمیشو جزو انتظاراتی است که از مسئولان دولتی داریم چراکه بدون حمایت‌های مسئولان دولت چنین سرمایه‌گذاری‌ای محقق نمی‌شود.  ما به‌دنبال حذف برخی معافیت‌های ارزی از منطقه ویژه اقتصادی سرو هستیم تا به اقتصاد این منطقه کمک شود.

جلال‌زاده، ضمن اشاره به موضوع دریاچه ارومیه و این‌که مسئله موجود در خصوص این دریاچه نیازمند عزم جدی مسئولان دولتی است، تأکید کرد: کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور جان ویژه‌ای گرفت، در این زمینه، در جریان سفر رئیس جمهور به استان، مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان برای پایان پروژه‌های ناقص در خصوص دریاچه اختصاص یافت که باید توسط مسئولان استانی برنامه‌ریزی و محقق شود.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین دلیل خشکسالی دریاچه ارومیه کاهش نزولات آسمانی است، ۴۳۵ میلی‌متر متوسط بارندگی دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته به زیر ۳۵۰ میلی‌متر تقلیل یافته است.

نماینده ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه "امروز حجم آب دریاچه ارومیه کمتر از ۲ میلیارد مترمکعب است"، اظهار کرد: حداقل امیدی که برای احیای دریاچه ارومیه داریم، اتمام و بهره‌برداری کامل از پروژه تونل کانی‌سیب است که باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای انجام پذیرد. هرچند در حالت خوشبینانه تونل کانی‌سیب ۶۰۰ میلیارد مترمکعب انتقال می‌دهد و نمی‌تواند جوابگوی وضعیت فعلی بشود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه به مرکز آینده‌پژوهی تقلیل یافته است که این می‌تواند موجب کاهش دقت به این موضوع شود و در این راستا نیز مذاکراتی انجام شده است و نیازمند دقت نظر و ورود جدی‌تر و ویژه‌تر مسئولان دولتی هستیم تا وضعیت امروز دریاچه بهبود پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به روند سدسازی ترکیه، ابراز داشت: ما مخالف این سدسازی‌ها هستیم و موضع خود را در قبال این روند اعلام کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت کشاورزی و به‌ویژه سیب استان، گفت: سال گذشته در زمینه صادرات سیب و خرید سیب زیردرختی موفق عمل کردیم. امسال هم این هدف را دنبال خواهیم کرد، اما در قرارگاه کشاورزی باید به این موضوع توجه شود که در چرخه صادرات کشاورزی حلقه‌ای مفقوده در زمینه بسته‌بندی و سورتینگ داریم که حداقل باید ۶۰ واحد فعال باشد، اما به‌زودی ما به ۱۰ واحد خواهیم رسید.

جلال‌‎زاده، ورود به موضوع پرونده فساد شهری ارومیه را یکی از عوامل اقتدار دستگاه قضایی برشمرد و با تقدیر از زحمات دستگاه قضایی و امنیتی، تصریح کرد: خیلی از ادارات و اشخاص در حوزه فساد درگیر بودند که خوشبختانه سیستم قضایی استان و کشوری در مبارزه با فساد شهری موفق عمل کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین