کد خبر: ۷۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷

گفت‌وگوی پوتین و لوکاشنکو درباره تحریم لیتوانی

رئیسان‌جمهوری روسیه و بلاروس در پاسخ به اقدام لیتوانی برای اعمال محدودیت ترانزیتی روی کالا‌های روس، اعمال محدودیت روی کالا‌های این کشور را بررسی کردند.
گفت‌وگوی پوتین و لوکاشنکو درباره تحریم لیتوانی
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ کرملین در بیانیه‌ای درباره دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و آلکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی وی اعلام کرد: دو طرف، پاسخ به اقدام غیرقانونی لیتوانی برای اعمال محدودیت ترانزیتی روی کالاهای روسی در منطقه کالینینگراد را بررسی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار، پوتین و لوکاشنکو بر تقویت همکاری‌های اقتصادی و اتحاد دو کشور تاکید کردند.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون اروپا، ارائه هر نوع فرمان جدید به لیتوانی در ارتباط با اعمال محدودیت روی کالاهای روسی را رد کرده است.

«آنتون علیخانوف» فرماندار کالینینگراد خواستار اعمال ممنوعیت تردد کالا بین کل کشورهای حوزه بالتیک و روسیه شده است.

لیتوانی، استفاده از خاک این کشور برای انتقال سیمان و الکل از روسیه به کالینینگراد را براساس تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو منع کرده است.

روز جمعه، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که بروکسل و ویلینوس اطمینان داده‌اند که مشکل ترانزیت این منطقه به زودی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: روسیه برای همیشه منتظر نخواهد ماند و اگر در روزهای آینده مشکل حل نشود، مسکو اقدامات سختگیرانه‌ای را علیه لیتوانی و اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد کرد.

روسیه با اشاره به قرارداد سال ۲۰۰۲ بین این کشور و اتحادیه اروپا درباره سفر به کالینینگراد، خواستار رفع محدودیت‌های اعمال شده است.

منطقه کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک، در شمال اروپا قرار دارد. این منطقه ۳۰۰ کیلومتر با خاک سرزمین اصلی روسیه فاصله دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین