کد خبر: ۷۸۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶

واکنش کاخ سفید به مصاحبه احمدی‌نژاد با NBC

سخنگوی کاخ سفید: به حرفهای احمدی نژاد مشکوکیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خانم «دانا پرینو» سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت به حرفهای آقای احمدی نژاد مشکوکیم.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب،سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «آقای احمدی نژاد روز شنبه در گفتگو با مردم ایران یک چیز می گوید، روز دوشنبه به ما چیز دیگری می گوید».

خانم پرینو که در گفتگویی ماهواره‌ای با شبکه تلویزیونی NBC که مصاحبه احمدی نژاد را به انجام رسانیده بود سخن می‌گفت افزود: «بر این باوریم که باید درصد معقولی از شک و تردید را نسبت به گفته‌های احمدی نژاد لحاظ نماییم».

احمدی نژاد در این گفتگوی تلویزیونی با «ویلیامز» مجری شبکه تلویزیونی NBC اظهار داشته بود «اگر ایالات متحده به صورت جدی رفتار خود را درقبال ایران تغییر دهد، ما با وضعیت دیگرگونه‌ای مواجه خواهیم بود و در نتیجه مردم ایران نیز در مورد ایالات متحده مثبت خواهند اندیشید».

رئیس جمهور در گفتگوی خود اظهار داشت: «ایران به دنبال یافتن نقاط مشترک با ایالات متحده و 5 کشور قدرتمند جهان است».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، احمدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری NBC افزایش بهای نفت را نتیجه کنترل کشورهای بزرگ دانسته و معتقد است بهای نفت مصنوعی و غیرواقعی است.

رئیس جمهور ایران در پاسخ به این سئوال که تهران تنها یک هفته به پایان محلت پاسخگویی به بسته پیشنهادی غرب فرصت دارد اعلام کرد: «پیشبرد توافقات با غرب به صداقت آمریکا و تغییر رویکرد این کشور در مقابل ایران بستگی دارد». «آنها به ما بسته ارائه دادند و ما نیز به آنها بسته پیشنهاد کردیم».

«بسیار طبیعی است در قدم اول درباره نقاط مشترک موجود در دو بسته پیشنهادی دو کشور بحث و گفتگو خواهیم کرد اگر دو طرف در این زمینه به توافق برسند به حل اختلافات و رسیدن به توافق کمک خواهد کرد».

احمدی نژاد با اشاره به گفتگوی سعید جلیلی و خاویر سولانا اظهار داشت: «ما در انتظار یک پاسخ نهایی هستیم و در ابتدا به وضوح تاکید کردیم که مذاکرات از طریق کانالهای عادی صورت گیرد».

رئیس جمهور ایران در زمینه بهبود روابط آمریکا و ایران گفت: «سئوال اصلی این است که آیا این رویکرد ادامه رویکرد پیشین است یا اینکه رویکرد تازه‌ای خواهد بود . در صورت ادامه رویکرد گذشته ملت ایران از حقوق خود دفاع می‌کند ولی در صورتی که عملکرد تغییر کند ملت ایران پاسخ مثبتی خواهد داد».

احمدی نژاد درباره اعمال فشار کشورهای غربی و ادامه غنی سازی اورانیوم اذعان کرد:« ایران از اقتصادی خوب و از روابط فرهنگی خوبی با دیگر کشورهای جهان برخوردار است و برای ادامه زندگی نیازمند خدمت این چند کشور نیستیم».

رئیس جمهور ایران همچنین تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرد و آنرا کهنه و منسوخ شده دانست.
 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین