کد خبر: ۷۸۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

وزیر ارشاد: سرانه مطالعه در کشور ۳۲ دقیقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست دولت خودکفایی در حوزه کاغذ است و حداقل پنج کارخانه در این پروژه مشارکت جدی دارند.
وزیر ارشاد: سرانه مطالعه در کشور ۳۲ دقیقه است
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار واردات کاغذ برای تامین نیازهای حوزه نشر و مطبوعات با عنایت ویژه رئیس جمهور و با اختصاص ارز مورد نیاز همانند قیمت گذشته انجام شده است و به‌ زودی بخشی از نیازهای ناشران و مطبوعات تامین خواهد شد.

به گفته وزیر فرهنگ، سیاست دولت خودکفایی در حوزه کاغذ است و حداقل پنج کارخانه در این پروژه مشارکت جدی دارند و تلاش می‌کنیم تا سال آینده به‌اندازه نیاز داخل، کاغذ تولید شود و به خودکفایی برسیم. تقریباً تمام مشکلات تولید کاغذ داخلی در یک روند مدیریت شده قرار گرفته و در حال رفع شدن است.

رئیس شورای هنر همچنین می‌گوید: سرانه مطالعه در کشور که طبق آخرین پیمایش مصرف فرهنگی، اسفندماه سال گذشته انجام شد که با حذف کتب ادعیه و آموزشی، سرانه مطالعه را ۳۲ دقیقه نشان می‌داد که رقم قابل اعتنایی است.

به گفته وزیر ارشاد، طبق جدیدترین افکارسنجی که از سوی ایسپا منتشر شد، شادکامی مردم ایران نزدیک به ۶۵ درصد بود که انتشار این نظرسنجی با هجمه برخی در فضای مجازی روبرو شد؛ اما نکته جالب نتایج تکرار این افکارسنجی بود که با نتایج افکارسنجی ابتدایی با همان جامعه آماری تفاوتی نداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین