کد خبر: ۷۸۲۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

قیمت طلا کاهش می‌یابد

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.
قیمت طلا کاهش می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد کشتی آرای افزود: سیر نزولی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته همچون هفته قبل ادامه داشت، به این ترتیب که هفته گذشته کاهش ۳۵ دلاری و هفته قبل از آن نیز ۶۵ دلار کاهش قیمت و در مجموع بالای ۱۰۰ دلار کاهش بها را داشتیم.

به گفته وی، در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به ۱۷۰۸ دلار رسید که افت ۱۰۵ دلاری برای قیمت جهانی طلاست و دلایل خاص خود را دارد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در آخرین معاملات، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند که این رشد بها در واقع همان حباب قیمت‌ها بود.

کشتی آرای گفت: گرچه شاهد کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا بودیم، اما هر گرم طلای ۱۸ عیار و یک مثقال طلای آب شده در هفته گذشته نه تنها کاهش قیمت نداشتند بلکه حباب قیمت را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که نشان از افزایش حباب به نسبت بهای انس جهانی طلا است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: نکته حائز اهمیت اینکه پس از ۲۰ سال قیمت دلار و یورو برابر شد و این نشان می‌دهد که ارزش یورو در بازار‌های جهانی کاهش و دلار افزایش یافته و این افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت بهای انس جهانی طلا شده است. ­

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین