کد خبر: ۷۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۱

شناسایی عاملان انفجارهای استانبول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس و رسانه‌های ترکیه از شناسایی عامل انفجارهای تروریستی در استانبول که عضو  PKK (حزب کارگران کردستان) می‌باشد، خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، آخرین بررسی‌های حادثه دوشنبه استانبول نشان می‌دهد عامل بمب‌گذاری روز گذشته مردی 20 تا 25 ساله و کوتاه قد بوده که در هنگام حادثه تی‌شرت سبز به تن داشته و در همسایگی محل حادثه در «گون گورن» زندگی می‌کرده است.

پلیس ترکیه بدون اشاره به نام فرد مزبور، وی را از اعضای PKK معرفی کرده که پس از دیدن دوره در کوه‌های «قندیل»، در اردوگاههای این گروه تروریستی آموزش دیده و پس از مدتها زندگی در محل حادثه، دست به این اقدام تروریستی زده است.

همچنین رسانه‌های ترکیه از پیدا شدن یک مظنون دیگر این حادثه تروریستی خبر دادند. این رسانه ها، بمب دوم منفجر شده در محل بمب گذاری اول را یک بمب ساعتی عنوان کردند.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه هم در روز حادثه با حضور یافتن در محل انفجار، آن را نتیجه سخت گیری دولت درباره جدایی طلبان PKK اعلام کرد. 

وی با محکوم کردن این اقدام اظهار داشت: «‌کشتن مردم بی‌گناه، هیچ سودی نخواهد داشت و این اقدام غیر انسانی تنها نشانگر خشونت است».

بمب اول منفجر شده در عملیات تروریستی روز گذشته، یک بمب صوتی بود و زمانیکه مردم شهر استانبول پس از انفجار آن در محل حادثه تجمع کرده بودند، ده دقیقه بعد بمب دوم که یک بمب بسیار قوی بود در نزدیکی محل اول در محله «گون گورن» منفجر شد.

در این انفجار 17 شهروند ترک کشته و 150 تن دیگر زخمی شدند. 

حزب کرد کارگری در جنوب شرقی ترکیه از سال 1984 با اقدامات تروریستی به مبارزه با دولت ترکیه پرداخته است. اخیرا حملات ارتش ترکیه به مقر این گروه افزایش یافته‌بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین