کد خبر: ۷۸۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
از 12 مرداد انجام می‌شود:

آغاز ثبت‌نام دوره‌های روزنامه نگاری دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ثبت نام سی و هشتمین دوره آموزش کوتاه مدت رشته‌های روزنامه‌نگاری و گرافیک مطبوعاتی از 12 مرداد ۱۳۸۷در دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها آغاز می‌شود. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب ، و به نقل از روابط‌ عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها؛ دکتر گیتا علی‌آبادی معاون آموزشی این دفتر، با اعلام این خبر گفت: «کلاس‌های سی و هشتمین دوره آموزش کوتاه مدت این دو رشته در دو نیمسال تحصیلی به مدت 16 هفته و در قالب 10 واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد. در این دوره از کلاس‌ها در هر ترم تحصیلی 5 درس کاربردی ارائه می‌شود. البته درس شیوه فارسی در مطبوعات به عنوان پیش نیاز ترم اول رشته روزنامه‌نگاری در نظر گرفته شده که گرفتن نمره قبولی در آن اجباری است ولی نمره آن در معدل تأثیری نخواهد داشت». 

وی در مورد نحوة پذیرش داوطلبان گفت: «پذیرش نهایی داوطلبان بر اساس اولویت میزان تحصیلات، نوع رشته تحصیلی و سوابق شغلی آنان، ارائه معرفی نامه، نمونه کار و موفقیت در مصاحبه حضوری خواهد بود. میزان تحصیلات در این دو رشته نیز از اولویت خاصی برخوردار است. به طوری که داوطلبان رشته گرافیک مطبوعاتی که در مطبوعات، روابط‌عمومی‌ها و دفاتر تبلیغاتی شاغل هستند حداقل باید دارای مدرک فوق دیپلم بوده و داوطلبان آزاد نیز دارای مدرک لیسانس و یا دانشجوی دوره کارشناسی باشند». 

وی در ادامه افزود: «همچنین برای رشته روزنامه‌نگاری نیز میزان تحصیلات برای شاغلان در مطبوعات و روابط‌عمومی‌ها حداقل دانشجوی کارشناسی و برای داوطلبان آزاد، لیسانس است».
 
معاون آموزشی خاطر نشان کرد: «ارائه معرفی‌نامه و نمونه کار برای داوطلبان شاغل در مؤسسات مطبوعاتی، روابط‌عمومی‌ها، مراکز خبری، تبلیغاتی و چاپ و نشر الزامی است. میزان شهریه برای هر رشته در هر ترم تحصیلی نیز 60 هزار تومان در نظر گرفته شده که شاغلان در تحریریه مطبوعات می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه و کارت خبرنگاری معتبر از مؤسسه ذی‌ربط از 25% تخفیف ویژه برخوردار شوند». 

وی یادآور شد: «حداکثر سن داوطلبان برای ثبت نام در هر رشته 45 سال است و به کسانی که دوره را با موفقیت طی کنند گواهی معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد».
 
علاقه‌مندان و داوطلبان شرکت کننده در این دوره می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها  مراجعه نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین