کد خبر: ۷۸۲۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
سالیوان مدعی بود "ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد"

آمریکا: نشانه‌ای از استفاده روس‌ها از سلاح ایرانی وجود ندارد

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که هیچ نشانه‌ای از استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی وجود ندارد.  جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد.
آمریکا: نشانه‌ای از استفاده روس‌ها از سلاح ایرانی وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد نظامی آمریکایی در یک جلسه پرسش و پاسخ توضیحاتی را درباره ادعا‌های جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای ارسال صد‌ها پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است، ارائه داد.

بنابر گزارش وب سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، این مقام ارشد نظامی در پاسخ به سوالی درباره ادعا‌های اخیر سالیوان و اینکه آیا نشانه‌ای از نمایش پهپاد‌های ایرانی در این جنگ مشاهده شده است، یا نه؟ گفت: من هیچ نشانه‌ای از این پهپاد‌ها ندیده‌ام. البته خیلی گفته می‌شود که روس‌ها برای به دست آوردن سلاح به ایران تکیه می‌کنند.

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد.

وی در این باره گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده‌شدن برای آموزش نیرو‌های روس در این زمینه است.

سالیوان همچنین با ادعای اینکه ایران قصد فروش صد‌ها پهپاد به روسیه را دارد، افزود: هنوز معلوم نیست که ایران به روسیه پهپادی تحویل داده است یا نه.

مشاور امنیت ملی آمریکا علاوه‌براین در یک پیام توئیتری درباره سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تهران تاکید کرد که زمان سفر پوتین به تهران حائز اهمیت است و در ادامه مدعی شد: تعمیق روابط روسیه با ایران برای کشتار اوکراینی‌ها تهدیدی جدی برای جهان است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بازمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بار‌ها به‌صورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه خاطر نشان کرد: ادعای مقامات آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌هاست کشور‌های اشغالگر و متجاوز، ازجمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین