کد خبر: ۷۸۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۳

آمریکا برای نخستین بار به طور رسمی از سیاهان عذرخواهی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان پارلمان آمریکا امروز چهارشنبه با تصویب قانونی، برای نخستین بار از سوی دولت فدرال آمریکا از سیاه پوستان به دلیل بی عدالتی‌ها، خشونت‌ها و اقدامات غیر‌انسانی که در طول دوران برده‌داری و سیاست جدایی نژادی در قبال آنها اعمال شد عذرخواهی کردند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نمایندگان مجلس آمریکا به نمایندگی از ملت و دولت آمریکا با تصویب این قانون از سیاه پوستان آمریکا به دلیل بدی‌هایی که سفید پوستان در طول مدت اجرای قانون «جیم کراو» (Jim Crow) و در گذشته در دوران بردگی بر اجداد آنها اعمال کرده‌اند، عذر خواهی کردند. 

در طول دورانی که قوانین جدایی نژادی «جیم کراو» حاکم بود فشارها و اقدامات خشونت‌آمیز زیادی بر سیاه پوستان آمریکا اعمال شد. 

نمایندگان پارلمان آمریکا همچنین خاطر‌نشان کردند برای بر‌طرف کردن آثار و عواقب منفی برده‌داری و قوانین سیاست نژادی تلاش خواهند کرد. 

«استیو کوهن» یکی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا که طرح این عذر‌خواهی را تهیه و ارائه کرده‌بود از تصویب آن توسط نمایندگان مجلس قدردانی کرد و گفت: «تصویب این متن، مقطعی تاریخی در مبارزه برای استیفای حقوق مدنی شهروندان سیاه پوست است». 

وی ابراز امیدواری کرد که این قانون بتواند اساس گفتگو درباره مسائل نژادی و برابری همه شهروندان آمریکایی چه سیاه پوست و چه سفید پوست را فراهم کند.
 
کوهن افزود: «این عذر‌خواهی‌ها اقدامات بیهوده‌ای نیستند بلکه نخستین مرحله از روند حرکت به سوی آشتی بین مردم است». 

برده داری در آمریکا در سال 1865 به طور رسمی ‌لغو شد. 

قوانین «جیم کراو» (Jim Crow) که درباره سیاست جدایی نژادی بود در سال 1964 لغو شد. آمریکا بعداً قانونی تحت عنوان قانون حقوق مدنی تصویب کرد که به موجب آن هرگونه تبعیض نژادی در اماکن عمومی‌ ممنوع اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین