کد خبر: ۷۸۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

دستور کار سفر اردوغان به تهران

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک بیانیه‌ای جزئیاتی را درباره سفر رییس جمهور این کشور به ایران و دیدار با همتای ایرانی و روسی‌اش مطرح کرد.
دستور کار سفر اردوغان به تهران
آفتاب‌‌نیوز :

 دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور برای یک‌ سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با سید ابراهیم رئییسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اردوغان امروز به تهران می‌آید و در جلساتی شرکت می‌کند. او همچنین قرار است در ۱۹ جولای(سه شنبه ۲۸ تیر) در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور همتای ایرانی‌اش شرکت کند. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی خواهد شد و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور ترکیه همچنین در نشستی سه‌جانبه با حضور رییس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در چارچوب روند صلح آستانه شرکت خواهد کرد. روسای جمهور این سه کشور درباره تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم، از جمله علیه داعش و پ‌ک‌ک، همچنین درباره بازگشت داوطلبانه پناهندگان سوری به خانه‌هایشان گفت‌وگو خواهند کرد.

اردوغان همچنین در حاشیه این نشست، دیداری دوجانبه با پوتین خواهد داشت.

ایران، ترکیه و روسیه در سال‌های اخیر مذاکراتی درباره سوریه را موسوم به «روند صلح آستانه» برای پایان بخشیدن به جنگ‌ و درگیری‌های طولانی مدت در این کشور خاورمیانه‌ای برگزار کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین