کد خبر: ۷۸۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

برنی سندرز: بایدن به دیکتاتوری عربستان پاداش داد

سناتو برنی سندرز سفر جو بایدن به عربستان را مورد انتقاد قرار داده و آن را پاداش‌دهی به دیکتاتوری دانست که با توجه به نقش این مقام سعودی در قتل خاشقجی، نباید صورت می‌پذیرفت.
برنی سندرز: بایدن به دیکتاتوری عربستان پاداش داد
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد، شخصی که به گفته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را در ۲۰۱۸ امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برنی سندرز، عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت به باور او، بایدن نباید به این سفر می‌رفته و افزود: شما با رهبر کشوری طرف هستید که در قتل روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست دخیل بوده است. فکر می‌کنم که نباید به چنین دولتی، از طریق سفر رئیس‌جمهوری آمریکا پاداش داده شود.

قتل خاشقجی که از منتقدان دولت عربستان بود در سفارت عربستان در ترکیه به یکی از موانع اصلی در روابط آمریکا و عربستان تبدیل شده است. این در حالیست که بن سلمان نقش داشتن در این مسئله را تکذیب می‌کند.

بایدن روز جمعه گفت که در دیدار با بن سلمان به او گفته که وی را مسئول قتل خاشقجی می‌داند، اما یک مقام سعودی حاضر در جلسه گفت که این دیدار آنطور که بایدن گفته پیش نرفت.

زمانی که بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آماده می‌شد، اعلام کرده بود که عربستان باید به دلیل قتل جمال خاشقجی مورد طرد جهان قرار بگیرد.

برنی سندرز که رقیب بایدن در انتخابات داخلی حزب دموکرات بود گفت، آمریکا باید بجای گرم گرفتن با عربستان، مالیات سنگینی بر شرکت‌های نفتی اعمال کند.

او درباره خاندان سلطنتی سعودی گفت: ببینید، با خانواده‌ای طرف هستید که ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی داشته، دموکراسی را به چالش کشیده، زنان را شهروند درجه سه دانسته و مخالفانش را کشته و زندانی می‌کند. اگر آمریکا به یک چیز اعتقاد داشته باشد، آن چیز حقوق بشر است. ما به دموکراسی باور داریم و من نمی‌توانم بپذیرم که داریم روابط نزدیکی با یک دیکتاتوری برقرار می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین