کد خبر: ۷۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
محمدمهدی شهریاری در گفتگو با آفتاب:

سوریه حتماً باید با ایران مشورت کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «ایران تاکنون هزینه‌های زیادی را به دلیل ارتباط با سوریه پرداخت کرده است لذا این کشور حتماً باید در خصوص برقراری ارتباط با اسرائیل با ایران مشورت کند».

محمدمهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب روابط ایران با سوریه را استراتژیک توصیف کرد و افزود: «البته هر کشوری مصالح خود را بهتر می‌داند و همواره سعی می‌کند منافع ملی کشور خود را تامین کند اما اگر سوریه بخواهد به یک باره و بدون درنظر گرفتن بسیاری مسائل این اقدام را انجام دهد قطعاً در روابط ایران با سوریه تاثیر خواهد گذاشت».

شهریاری با اعتقاد به اینکه مقامات کشور ما در صورت به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی سوریه واکنش نشان خواهند داد گفت:‌ «احتمالاً تاکنون و در مذاکرات دوجانبه‌ای که بین مقامات سیاسی ایران و سوریه صورت گرفته مباحثی در این رابطه مطرح شده است».

به اعتقاد این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شاید سوریه با این روش در پی کسب امتیاز از آمریکا و اسرائیل است و به این می‌اندیشد که چه امتیازاتی را می‌تواند با این روش از اسرائیل بگیرد.

شهریاری با اشاره به اینکه بحث خالی کردن جولان توسط نیروهای اسرائیل و تحویل آن به سوریه یکی از پیش‌شرط‌های همیشگی سوریه بوده است ادامه داد:‌ «سوریه حتماً باید در ایجاد ارتباط خود با اسرائیل ملاحظات کشور ما در نظر بگیرد اما اگر بخواهد یک‌جانبه و بدون مشورت با ایران عمل کند قطعاً در روابط ما با این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت و اعتراضات ما توسط مقامات رسمی کشور قطعاً به مقامات سوریه اعلام خواهد شد». 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که که در روابط بین‌الملل ایران باید همواره تنها بر اساس منافع خود عمل کند یادآور شد در طول تاریخ ایران ضربات زیادی از اعتماد به کشورها خورده است و ما خاطرات تلخی در این زمینه داریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوریه در برخورد با ابرقدرت‌ها از آن اعتماد به نفس که ایران برخوردار است، برخوردار نیست ادامه داد:‌ «مقامات کشور ما باید مراقب باشند که ضربه دیگری توسط سوریه با این اقداماتش به سیاست خارجی کشور ما وارد نشود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۵/۱۳
0
0
حتماً مشورت می کند!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین