کد خبر: ۷۸۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

کاخ سفید ایران را به فشار بیشتر تهدید کرد

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تهران را تهدید به فشار بیشتر در صورت عدم بازگشت به برجام کرد.
کاخ سفید ایران را به فشار بیشتر تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه به وقت محلی این مطلب را در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا این مطلب را بیان کرد.

وی در خصوص سفر جو بایدن به منطقه غرب آسیا با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد که نقاط مشترک بسیاری میان واشنگتن و ریاض وجود دارد و عربستان نیز نمی‌خواهد شاهد یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای باشد.

کربی با بیان این ادعا که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا معتقد به دیپلماسی و توافق مبتنی بر مذاکره برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، مدعی شد: اکنون توافقی روی میز وجود دارد و این برعهده ایران است که این توافق را بپذیرد و در راستای چنین نتیجه‌ای حرکت کند. اگر آنها (ایران) خواهان رفع تحریم‌ها هستند، توافقی وجود دارد و تنها کاری که باید بکنند این است که این توافق را اجرا کنند.

این مقام کاخ سفید تهدید کرد اگر ایران نپذیرد، با همکاری متحدان و شرکای منطقه ‌ای و اروپایی فشارها بر ایران افزایش خواهد یافت و همزمان اطمینان خواهیم یافت که ظرفیت نظامی کافی برای دفاع از متحدان در منطقه و منافع امنیت ملی خواهیم داشت.

کربی درباره جزئیات این فشارها گفت که می توانند از طریق تحریم‌های اضافی باشند و راههای متفاوتی برای اجرای آنها وجود دارد.

پیش از کربی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که بازگشت به برجام سودمندترین مسیری است که همچنان در دسترس است و در عین حال روسیه و ایران را به تحریم‌های بیشتر در صورت انجام معامله پهپادی تهدید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد آشکار است از زمانی که دولت پیشین آمریکا از برجام خارج شد، فعالیت های هسته ای ایران گسترش یافت و زمان گریز هسته ای آن نیز به چند هفته کاهش یافت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاها مدعی شد دلیلی که ما همچنان درحال تلاش برای بازگشت احتمالی به پایبندی مشترک به برجام هستیم این است که بازگشت مشترک به پایبندی به برجام محدودیت ها برای برنامه هسته ای ایران را بازخواهد گرداند و زمان گریز هسته ای این کشور را نیز افزایش خواهد داد.

به نوشته ایرنا، وی ادعا کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و ما همچنان معتقدیم دیپلماسی موثرترین ابزار دستیابی به این هدف است و بازگشت به برجام سودمندترین مسیر است که همچنان در دسترس است.

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص ادعاهای ارائه پهپادهای ایران به مسکو و نیز سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران و احتمال انقعاد قراردادی در این زمینه مدعی شد ما نگرانی های خود را از احتمال ارائه فناوری پهپادهای ایرانی به روسیه ابراز کرده ایم.

وی افزود که ما از نزدیک تحولات را دنبال خواهیم کرد. تمام تحریم های ما همچنان درحال اجرا هستند و هرگونه معامله ای با ایران در زمینه پهپادها شامل تحریم های ما و همچنین تعدادی از کشورها در سراسر جهان خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین