کد خبر: ۷۸۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

دفاع کاخ سفید از روایت بایدن درباره گفتگو با بن سلمان پیرامون خاشقجی؛ "حرف بایدن را باور کنید"

کارین ژان‌ پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری از "اعتبار" روایت رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با ولیعهد عربستان درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی دفاع کرد.
دفاع کاخ سفید از روایت بایدن درباره گفتگو با بن سلمان پیرامون خاشقجی؛
آفتاب‌‌نیوز :

 کارین ژان‌ پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سوال خبرنگاران حول اعتبار روایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره گفتگوی وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان حول قضیه کشتن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کرد:‌ او (بایدن) به صراحت گفت که موضعش در قتل جمال خاشقجی چیست و از همان ابتدای دیدارشان به آن اشاره کرد.

به گزارش روسیا الیوم، اظهارات ژان پی‌یر در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر رد چنین گفتگوی بین بایدن و بن‌سلمان توسط نمایندگان سعودی صورت گرفت.

سخنگوی کاخ سفید همچنین از خبرنگاران خواست تا بر روی روایتی از وقایع که خود بایدن به آن اشاره کرده تمرکز کنند.

پیشتر عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان که یکی از اعضای حاضر در نشست بین بایدن و محمد بن سلمان بود گفته بود که او نشنیده رئیس جمهور آمریکا درباره مسئولیت ولیعهد در قتل جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ صحبت کند.

در همین راستا کاخ سفید دوشنبه رسماً بیانیه جو بایدن را که در آن به نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی اشاره کرده بود، تصحیح کرد.

اصلاحیه کاخ سفید تطابق بیشتری با روایت طرف سعودی که توسط عادل الجبیر ارائه شده بود، دارد.

در همین راستا،‌ یک منبع سعودی آگاه از نشست تایید کرد که محمد بن سلمان در یک بحث سریع درباره حادثه جمال خاشقجی به جو بایدن پاسخ داد که عربستان تمام اقدامات قانونی از جمله تحقیقات و محاکمه را تا زمان صدور و اجرای احکام انجام داده و تدابیری را برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی در آینده اتخاذ کرده است.

براساس اعلام این منبع،‌ بن سلمان خاطرنشان کرد: آمریکا نیز مرتکب اشتباهات متعددی شد، مانند حادثه زندان ابوغریب در عراق و اشتباهات دیگر، اما آنچه لازم است این است که کشورها با این اشتباهات برخورد کرده و تدابیری اتخاذ کنند تا از تکرار آن‌ها جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین