کد خبر: ۷۸۲۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

افتخارآفرینی تیم المپیاد زیست با کسب رتبه نخست در جهان/ تبریک وزیر علوم

تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی با کسب چهار مدال طلا رتبه نخست را در میان تیم‌های شرکت‌کننده از کشورهای دیگر به دست آورد.
افتخارآفرینی تیم المپیاد زیست با کسب رتبه نخست در جهان/ تبریک وزیر علوم
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی المپیاد زیست شناسی ایران با کسب چهار مدال طلا در سی و سومین المپیاد بین المللی زیست شناسی، رتبه اول جهان را از آن خود کرد.

در این رقابت‌ها مهدی افشاری اسفیدواجانی، امیررضا زینالی، محمد امین کیانی و محمد مهدی رحیم پور مدال طلا را به دست آوردند.

بنا بر اعلام باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اعضای تیم کشورمان در این رقابت علمی توانستند با کسب ۴ مدال طلا بهترین نتیجه ادوار المپیاد زیست شناسی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دهند.

المپیاد جهانی زیست ۲۰۲۲ امسال به میزبانی ارمنستان و با حضور ۶۵ کشور به صورت حضوری برگزار شد که ایران و روسیه به طور مشترک در رده نخست قرار گرفتند.

اعضا و سرپرستان تیم المپیاد زیست ایران، دیروز دوشنبه، ۲۷ تیرماه، از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) وارد کشور شده و مورد استقبال مسئولین قرار گرفتند.

به دنبال موفقیت تیم ملی ایران در المپیاد زیست‌شناسی، برای اولین بار سامان حسینخانی، رئیس کمیته علمی المپیاد زیست‌شناسی کشورمان به عنوان عضو اصلی کمیته جهانی المپیاد زیست‌شناسی انتخاب شد.

این برای اولین بار است که ایران در ترکیب اصلی کمیته جهانی قرار می‌گیرد.

تبریک وزیر علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با صدور پیامی، کسب چهار مدال طلا و قهرمانی دانش‌آموزان کشورمان را در المپیاد جهانی زیست‌شناسی و کسب جایگاه هشتم دنیا، سه مدال طلا و سه نقره در المپیاد ریاضی ۲۰۲۲ را تبریک گفت.

به گزارش وزارت علوم، متن پیام محمدعلی زلفی‌گل به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

دانش؛ انگاره‌ی تمدن و روشن‌ترین برهان شایستگی ملتی‌ست که با پیشینه‌ی درخشان علم و انبوه عالمان نامور همچنان به درنوردیدن مرزهای آگاهی در تلاش است. فرزندان برومند ایران اسلامی که برخاسته از نظام نوین آموزشی‌اند؛ با پیروزی در رقابت‌های علمی، مؤید نشاط جامعه‌ای هستند که ارزش‌های فردی و فضیلت‌های جمعی خود را آگاهانه ابراز می‌دارند و حضور غالب خود را در میدان تحریم‌های علمی و فناوری‌های نوین به نمایش می‌گذارند و رزمنده‌وار به فتح خاکریزهای خطوط مقدم دانش می‌اندیشند.

در استمرار پیروزی‌های علمی؛ دیگربار؛ فرزندان فرهیخته‌ی ایران‌زمین فاتح بلامنازع المپیاد زیست‌شناسی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شدند و با کسب چهار مدال طلای ارزشمند این رویداد جهانی افتخارآفرین شدند. با غرور و شادمانی بسیار؛ به دانشمندان جوان مهدی افشاری، امیررضا زینالی، محمدمهدی رحیم‌پور و محمدامین کیانی و دانش آموزان عزیز مدال‌آور رشته ریاضی، مهران طلایی خواجه روشنایی، سینا عزیزالدین، پوریا محمودخان شیرازی، امیرمحمد بندری ماسوله، دانیال پرنیان و سید مبین رضوی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این افتخار عظیم؛ به نشاط روزافزون و اعتلای علمی مستمر در پرتو حُسن نظر حضرت حق و تأسی از منویات عالمانه‌ی مقام معظم رهبری و توجه مضاعف خانواده‌های فهیم این سرزمین دوچندان شود که:

درخت تو گر بار دانش بگیرد

به زیر آوری چرخ نیلوفری را".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین