کد خبر: ۷۸۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

سازمان ملل حمله ترکیه به عراق را محکوم کرد

هیئت سازمان ملل برای کمک به عراق با صدور بیانیه ای حمله ترکیه به شمال عراق را که به کشته شدن ۸ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۳ تن دیگر منجر گردید، محکوم کرد.
سازمان ملل حمله ترکیه به عراق را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان ملل متحد بمباران استان دهوک در اقلیم کردستان عراق از سوی ترکیه را که به کشته شدن ۸ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۳ تن دیگر منجر گردید، محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه هیئت سازمان ملل برای کمک به عراق آمده است: غیرنظامیان بار دیگر در معرض تأثیرات بکارگیری بی رویه تسلیحات انفجاری قرار گرفتند. به موجب قوانین بین المللی نباید به ساکنان غیرنظامی حمله شود.

سازمان ملل همچنین انجام تحقیقات جامع به منظور تعیین کم و کیف این حمله را خواستار شد. در این بیانیه همچنین بر ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید شده است.

گفتنی است که منابع عراقی پیش از این از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال عراق خبر دادند که طی آن تاکنون ۸ نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت خارجه عراق حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به یک منطقه گردشگری در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت بغداد دانست.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای افزود: چنین مواضع و اقداماتی نقض حاکمیت عراق و تهدیدی علیه شهروندان است و چنین تجاوزی در حقیقت امنیت و ثبات ملت عراق را نشانه گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما این تجاوز که مخالف قوانین بین المللی است را به شدت محکوم می‌کنیم و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر می‌خواهیم که یک کمیته حقیقت یاب به ریاست فواد حسین وزیر امور خارجه در این خصوص تشکیل دهد تا جزئیات دقیق این جنایت روشن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین