کد خبر: ۷۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸
قرعه‌کشی دور سوم حذفی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد

قرعه آسان برای آرسنال، لیورپول و بارسلونا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قرعه‌کشی دور سوم و پایانی حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 09/2008 انجام شد و در سخت‌ترین قرعه، دو تیم شالکه و اتلتیکو مادرید به هم برخورد کردند.

به گزارش سرویس ورزشی آفتاب، بسیاری از تیم‌های بزرگ مستقیماً به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافته‌اند، اما تیم‌های بزرگ دیگری هم هستند که باید در دور سوم حذفی پیروز شوند تا به مرحله گروهی و اصلی لیگ قهرمانان برسند. بسیاری از این تیم‌ها در لیگ‌های کشور خود سوم یا چهارم شده‌اند.

طبق قرعه‌کشی انجام شده، المپیاکوس یونان که «ارنستو والورده»، مربی بزرگ اسپانیایی را روی نیمکت خود می‌بیند به احتمال فراوان با آنورتوسیس فاماگوستا قبرس روبه‌رو خواهد شد. تیم قبرسی در بازی رفت، موفق شد در خانه خود با نتیجه سه بر صفر راپید وین اتریش را شکست دهد و بعید است تیم اتریشی بتواند این نتیجه را جبران کند.

ویتوریا گیمارش پرتغال هم بخت بلندی برای حضور در مرحله گروهی دارد. آن‌ها به مصاف برنده دیدار دو تیم بال سوییس و یوته‌بوری سوئد می‌روند. تیم سوئدی موفق شده در خانه حریف با نتیجه دو بر صفر پیروز شود و به احتمال فراوان این تیم با ویتوریا بازی خواهد کرد. ویتوریا موفق شد در فصل گذشته بنفیکا را پشت سر بگذارد و خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان برسد.

شاختار دونتسک اوکراین هم به احتمال زیاد با تیم دینامو زاگرب، قهرمان کرواسی بازی خواهد کرد. تیم کروات موفق شده با نتیجه سه بر صفر در دور رفت مرحله دوم حذفی در خانه تیم دومژاله، قهرمان اسلوونی به پیروزی برسد.

حساس‌ترین بازی این مرحله را شالکه، تیم سوم آلمان با اتلتیکو مادرید، تیم چهارم اسپانیا برگزار خواهند کرد. مادریدی‌ها بعد از سال‌ها به لیگ قهرمانان رسیده‌اند و سرمایه‌گذاری هنگفتی برای این مسابقات انجام داده‌اند. آن‌ها فصل گذشته رقابت سختی برای کسب عنوان چهارم داشتند و حالا، با بدشانسی مقابل تیم قدرتمند آلمانی قرار می‌گیرند که فصل گذشته تا مرحله یک‌چهارم نهایی هم پیش آمد.

در دیگر بازی این مرحله، برنده بازی دو تیم گلاسگو رنجرز اسکاتلند و کائوناس لیتوانی با برنده بازی آلبورگ دانمارک و مودریچا بوسنی و هرزگوین بازی خواهد کرد. از بین این چهار تیم تنها رنجرز تیم شناخته‌شده‌ای است و جالب آن که این تیم در بازی رفت در خانه خود با تساوی بدون گل مقابل کائوناس متوقف شد تا بخت این تیم برای صعود به مرحله سوم حذفی کاهش یابد.

بارسلونا اسپانیا هم با یکی از دو تیم بیتار رژیم صهیونیستی و ویسلا کراکوف لهستان بازی خواهد کرد که در هر صورت بعید به نظر می‌رسد غول‌های کاتالان راه سختی برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان پیش رو داشته باشند. هر کدام از این دو تیم که مقابل بارسلونا قرار بگیرند، خیلی سخت بتوانند مقابل این تیم نمایش خوبی ارائه دهند و بارسا را باید از الان صعودکرده دانست. بارسلونایی‌ها از این که مقابل تیم‌هایی مثل شالکه یا فیورنتینا قرار نگرفته‌اند بسیار راضی هستند.

لفسکی صوفیه که در سال 2006 اولین باشگاه بلغارستان شد که در لیگ قهرمانان بازی می‌کند، بار دیگر بخت آن را دارد که این افتخار را تکرار کند. آن‌ها با برنده دیدار اندرلخت بلژیک و باته بوریسوف بلاروس بازی خواهند کرد. با توجه به پیروزی شگفتی‌آور دو بر یک باته بوریسوف در خانه تیم بلژیکی، احتمال حضور تیم بلاروسی در مقابل لفسکی بیشتر به نظر می‌رسد.

لیورپول انگلیس هم با استاندارد لیژ بلژیک بازی خواهد کرد. تیم انگلیسی باید از قرعه خود راضی باشد، چرا که استاندارد لیژ در سال‌های اخیر حرف چندانی برای گفتن در رقابت‌های اروپایی نداشته است.

برنده بازی پارتیزان بلگراد صربستان و اینتر باکو آذربایجان هم با برنده بازی فنرباغچه ترکیه و بوداپشت مجارستان بازی خواهند کرد. بازی رفت دو تیم نخست در باکو با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسیده است.

آرسنال هم در قرعه‌ای راحت با تیم توئنته هلند بازی خواهد کرد. تیم هلندی، «استیو مک‌لارن» مربی سابق تیم ملی انگلیس را روی نیمکت خود دارد.

اسپارتاک مسکو با برنده دو تیم دروگدا یونایتد ایرلند و دینامو کیف اوکراین بازی می‌کند. تیم ایرلندی در بازی رفت مرحله دوم حذفی، در خانه خود دو بر یک مقابل دینامو کیف بازی را واگذار کرده است و بعید است به بازی با اسپارتاک برسد.

یوونتوس ایتالیا هم نبرد نسبتاً دشواری پیش رو دارد. آن‌ها یا با تامپره یونایتد فنلاند بازی خواهند کرد و یا با آرت‌مدیا پتژالکا اسلواکی. آرت‌مدیا همان تیمی است که سه فصل قبل در رقابت‌های لیگ قهرمانان حاضر شد و بالاتر از تصورات نتیجه گرفت. آن‌ها این بار هم در خانه تیم فنلاندی با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیدند و به احتمال فراوان در مقابل یووه قرار خواهند گرفت.

دو تیم اس‌. کی. بران نروژ و ونتسپلیس لتونی هم با هم بازی خواهند کرد و برنده‌شان به مصاف المپیک مارسی فرانسه خواهد رفت. در بازی رفت، بران موفق شده در خانه خود تیم اهل لتونی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

فیورنتینا در یک بازی نه چندان آسان با اسلاویا پراگ از جمهوری چک بازی خواهد کرد. این تیم در هفته نخست سری آ ایتالیا در خانه یوونتوس بازی می‌کند و در لیگ قهرمانان هم قرعه خوبی به این تیم نیفتاده است.

گالاتاسرای ترکیه هم به مصاف استه‌آوا بخارست رومانی می‌رود.

سرانجام، برنده دیدار دو تیم پاناتینایکوس یونان و دینامو تفلیس گرجستان با برنده شریف مولداوی و اسپارتا پراگ جمهوری چک بازی خواهد کرد. پانا که «هنک تن‌کاته» مربی سابق بارسلونا و چلسی را روی نیمکت دارد در بازی رفت موفق شد به راحتی در خانه دینامو را سه بر صفر شکست دهد و اسپارتا هم در خانه شریف یک بر صفر پیروز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین