کد خبر: ۷۸۳۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰
هشدار واشنگتن نسبت به تشدید فشارها علیه ایران

آمریکا: تنها یک تصمیم‌گیر در ایران وجود دارد / توافق روی میز است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که توافق با ایران روی میز قرار دارد. در صورت مخالفت ایران با بازگشت به توافق هسته‌ای واشنگتن فشارها علیه این کشور را افزایش خواهد داد.
آمریکا: تنها یک تصمیم‌گیر در ایران وجود دارد / توافق روی میز است
آفتاب‌‌نیوز :

«ویکتوریا نولند» گفت: اگر ایرانی‌ها بخواهند این توافق روی میز است. اگر ایران تمایل نشان دهد تنها یک تصمیم‌گیر در این کشور وجود دارد و می‌تواند نفت ایران را به بازارهای جهانی بازگرداند و بخشی از تحریم‌ها رفع خواهد شد.

به گزارش روسیا الیوم، وی افزود: در صورت مخالفت ایران با بازگشت به توافق هسته‌ای واشنگتن فشارها علیه این کشور را افزایش خواهد داد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم پیش از این درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران مدعی شده بود: به نظر نمی‌رسد ایران در این مرحله تصمیم سیاسی - یا باید بگویم - تصمیمات لازم برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را گرفته باشد. واقعیت این است که یک معامله ماه هاست روی میز است. ما به دیپلماسی غیرمستقیم با ایران، به لطف تلاش‌های اتحادیه اروپا و دیگر شرکا، ادامه داده‌ایم، اما ایران، حداقل تا این لحظه، تمایلی برای دستیابی به این توافق از خود نشان نداده است.

وی افزود: تحریم‌های ما به قوت خود باقی خواهند ماند مگر اینکه و تا زمانی که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صورت بگیرد و من کاملاً انتظار دارم که متحدان ما در سراسر جهان، از جمله متحدان نزدیک ما در چارچوب ۱+۵، به فشار قوی - فشار اقتصادی و مالی - بر ایران ادامه دهند، مگر اینکه و تا زمانی که ایران مسیر خود را تغییر دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین