کد خبر: ۷۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۹

دیدار سمیر قنطار با سفیر ایران در بیروت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «سمیر قنطار» قدیمی ترین اسیر آزاده لبنانی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از واحد مرکزی خبر، در این دیدار «محمد رضا شیبانی» سفیر ایران ضمن خوش آمدگویی به قنطار به تشریح شرایط و سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال مسائل منطقه پرداخت. 

شیبانی در این دیدار با محوری خواندن نقش ایران در منطقه گفت امروزه ایران قویتر از گذشته بهترین موقعیت و شرایط را در میان کشورهای منطقه داراست و ما با اتخاذ سیاست‌های درست و بنیادین توانسته ایم با اقتدار کامل بیشترین چالش های منطقه را به نفع ملت‌های منطقه و مسائل سرنوشت ساز آن حل کنیم. 

سفیر ایران خطاب به قنطار گفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بر حمایت از نهضت های آزادیبخش لبنان و فلسطین تاکید کردند و مساله فلسطین را در سرلوحه کار خود قرار دادند. 

شیبانی افزود نقطه اشتراک همه جریان ها و گروههای سیاسی ایران با وجود تفاوت سلیقه و آرا، آرمان فلسطین است و در همین چارچوب رهبری معظم انقلاب اسلامی بعنوان قطب این نهضت و به پیروی از ایشان دولت هایی که بر سرکار آمده اند نیز حمایت از مساله فلسطین و لبنان را بعنوان راهبرد خود قرار داده اند. 

وی همچنین اوضاع رژیم صهیونیستی را بحرانی توصیف کرد و گفت به همت مبارزان لبنانی و فلسطینی، امروز پایه های رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دیده است و کیان صهیونیست ها به خواست خدا رو به زوال است و کشیدن دیوار حائل این رژیم را از ضربات مبارزان در امان نخواهد گذاشت. سفیر کشورمان بار دیگر بر تلاش مجدانه ایران برای آزادی چهار دیپلمات ایرانی دربند رژیم صهیونیستی تاکید کرد . 

در این دیدار سمیر قنطار نیز با تقدیم بهترین درودها به رهبری انقلاب و ملت بزرگ ایران، خطاب
گفت ما به نقش مثبت و سرنوشت ساز ایران افتخار می کنیم پیروزی این انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی انگیزه ساز و امیدوار کننده برای ملت های مظلوم لبنان و فلسطین بود. 

بعد از انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نخستین کسی بود که یاسر عرفات رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین را در تهران به حضور پذیرفت و دستور داد سفارتخانه رژیم صهیونیستی بسته و بجای آن سفارتخانه فلسطین در ایران بازگشایی شود و این برای مبارزان آن دوران خوشحال کننده بود. 

قنطار افزود پیروزی ایران، پیروزی ماست و خدای ناکرده شکست ایران شکست همه آزادگان جهان در میدان مبارزه با ظالمان و استعمارگران است. قنطار با اشاره به نقش ایران گفت ما به وجود ایرانی مقتدر در منطقه و جهان افتخار می کنیم و بر خود لازم و واجب می دانیم با این کشور در همه زمینه ها اعلام همبستگی کنیم. وی تصریح کرد ما خود را از ایران و انقلاب و رهبری آن جدا نمی دانیم و سربلندی ایران را سربلندی و اقتدار خود می دانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین