کد خبر: ۷۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
فرمانده انتظامی انتظامی استان کرمان:

خبرنگاران تهدید شوند سریعاً پیگیری می کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- کرمان: تهدید شدن برخی خبرنگاران کرمانی خصوصاً در حوزه ورزشی باعث شده است تا نگرانی هایی در مورد این گونه تهدیدات در میان جامعه خبری استان کرمان به وجود آید. 

سال گذشته و پس از تهدید شدن یک خبرنگار ورزشی، وی توسط عده‌ای به شدت از ناحیه پا توسط چاقو مجروح شد و بعدها یکی از اقوام و مشاور یک مقام ورزشی در این رابطه توسط نیروی انتظامی بازداشت و به مقامات قضایی تحویل داده شد.

در همین ارتباط سرپرست خبرگزاری فارس در استان کرمان با ابراز تاسف از وضعیتی که به گفته وی طی ماههای اخیر برای خبرنگاران تاثیر گذار استان کرمان پیش آمده است، تصریح کرد: «این خبرنگاران در ماه های گذشته به شیوه های مختلف از ناحیه افراد ناشناس تهدید شده اند».
 
مسعود یارضوی در گفتگو با ایسنا صراحتا با بیان این که "متاسفانه این تهدیدات بعضا به صورت نامحسوس از ناحیه برخی ادارات دولتی در استان کرمان بوده است "خواستار پیگیری مقامات امنیتی استان کرمان در این زمینه شد. 

در همین حال فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه هرکس مورد تهدید دیگران قرار گیرد و به کلانتری‌ها مراجعه کند قطعاً شکایت او بررسی می شود گفت: «در مورد خبرنگاران بنا به وضعیت شغلی آنهاغ وظیفه نیروی انتظامی سنگین تر است». 

سردار اسحاقی در گفت و گو با خبرگزاری آفتاب تاکید کرد: «برای حفاظت از جان خبرنگاران استان کرمان بدون توجه به گرایشهای فکری و سیاسی مانها آمادگی داریم و قطعا خبرنگاران از لحاظ قانونی حقوقی دارند که از سوی سایرین باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: «اگر شکایتی در زمینه تهدید خبرنگاران دریافت کنیم به سرعت رسیدگی می کنیم و نگران اینکه به کسی بربخورد هم نیستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین