کد خبر: ۷۸۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

تاخت‌وتاز بایدن کرونایی علیه ترامپ و جمهوری‌خواهان

جو بایدن در اظهاراتی دونالد ترامپ را بابت نقشش در شورش اوباش حامی او در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا مورد حمله قرار داد.
تاخت‌وتاز بایدن کرونایی علیه ترامپ و جمهوری‌خواهان
آفتاب‌‌نیوز :

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی از پیش ضبط شده خطاب به سازمانی موسوم به سازمان ملی مجریان سیاهپوست پلیس، بیان کرد، آمریکایی‌ها در روزی که اوباش حامی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا به امید جلوگیری از تایید پیروزی انتخاباتی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ حمله کردند "برای نجات دادن دموکراسی کشور ما به نیروهای پلیس تکیه کردند".

به گزارش ایندیپندنت، بایدن ادامه داد: ما دیدیم چه اتفاقاتی افتاد. پلیس کنگره، پلیس واشنگتن دی.سی و دیگر نهادهای ضابط قانون جلوی چشمهای ما مورد حمله و یورش قرار گرفتند و برای مدت سه ساعت رئیس جمهور سابق کشور ما که در انتخابات شکست خورده بود، تمامی این اتفاقات را وقتی که در اتاق غذاخوری در مجاورت دفتر بیضی (دفتر ریاست جمهوری) به راحتی لم داده بود تماشا می‌کرد!

این رئیس جمهور آمریکا متذکر شد که در طول زمانی که دونالد ترامپ در اتاق غذاخوری مشغول تماشای تلویزیون بود "افسران شجاع پلیس" در ساختمان کنگره آمریکا "درگیر یک جهنم قرون وسطایی برای مدت سه ساعت بودند".

جو بایدن همچنین در این اظهاراتش که روز دوشنبه منتشر شد، به چند نامزد احتمالی ریاست جمهوری جمهوری خواهان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ حمله کرده و در این راستا گفت که دونالد ترامپ شجاعت لازم برای توقف حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره را نداشت.

بایدن تاکید کرد: نیروهای پلیس قهرمانان آن روز بودند. دونالد ترامپ شجاعت لازم برای اقدام را نداشت.

وی افزود: زنان و مردان آبی پوش شجاع پلیس در سراسر کشور هرگز نباید این را فراموش کنند. شما نمی‌توانید همزمانم هم طرفدار شورش و هم طرفدار پلیس باشید. شما نمی‌توانید همزمان هم طرفدار شورش و هم طرفدار دموکراسی باشید. شما نمی‌توانید همزمان هم طرفدار شورش و هم طرفدار آمریکا باشید.

بایدن در این سخنرانی‌اش چند جمهوریخواه برجسته دیگر متعلق به ایالت فلوریدا از جمله ران دسانتیس، فرماندار این ایالت و یک ستاره نوظهور حزب جمهوری خواه را که به عنوان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری این حزب در نظر گرفته می‌شود، مورد هجمه قرار داد.

بایدن که در قرنطینه در کاخ سفید در حال بهبودی از کووید است، گفت: در ایالتی که امروز شما در آن هستید، فرماندار دسانتیس، سناتور مارکو روبیو، سناتور ریک اسکات، همگی با ممنوع ساختن سلاح‌های تهاجمی مخالفت کردند. از نظر من این ساده است، شما نمی‌توانید از آوردن سلاح‌های جنگی در خیابان‌های آمریکا حمایت کنید؛ شما در کنار پلیس نیستید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین