کد خبر: ۷۸۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد

مرگ سالانه بیش از ۲۳۶ هزار نفر در جهان بر اثر غرق شدگی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی تاکید کرد که برای نجات جان انسان‌ها اقدام کنید.
مرگ سالانه بیش از ۲۳۶ هزار نفر در جهان بر اثر غرق شدگی
آفتاب‌‌نیوز :

سالانه بیش از ۲۳۶ هزار نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست می دهند و یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در افراد یک تا ۲۴ ساله و سومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از جراحات در سراسر جهان به حساب می آید.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه همه افراد را دعوت کرد تا برای نجات جان انسان‌ها اقدام کنند. این درخواست در روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی، اقداماتی را که افراد، گروه‌ها و دولت‌ها می‌توانند انجام دهند، تشریح کرده و ابتکاراتی را که پیش از این در برخی کشورها انجام گرفته، برجسته می‌کند.

اکثر مرگ و میر ناشی از غرق شدگی، بیش از ۹۰ درصد موارد، در کشورهایی با درآمد کم و متوسط ​​رخ می دهد و کودکان زیر پنج سال در معرض بیشترین خطر قرار دارند.

بیشتر مرگ‌ و میرها قابل پیشگیری هستند

این مرگ و میرها اغلب با فعالیت های روزمره مانند استحمام، جمع آوری آب برای مصارف خانگی، سفر با قایق یا کشتی و ماهیگیری مرتبط است. تاثیرات بادهای موسمی و دیگر حوادث آب و هوایی فصلی یا شدید نیز از عوامل موثر هستند.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: هر ساله در سراسر جهان صدها هزار نفر غرق می شوند. بیشتر این مرگ و میرها از طریق راه حل های مبتنی بر شواهد و کم هزینه قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، سفیر جهانی سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر و جراحات نیز اظهار کرد: در بسیاری از موارد، می دانیم که چه اقداماتی برای جلوگیری از غرق شدن کمک کننده است. ما ابزارها و دستورالعملهایی را برای کمک به دولت‌ها در اجرایی شدن راه‌حل‌ها در اختیار داریم و اگر با هم اقدام کنیم می‌توانیم جان هزاران نفر را نجات دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین